Gå til innhold

Erfaringer med glass DAB antenner på vestlandet?

Ranger emnet


Espen Solheim

Anbefalte innlegg

Lurer på om noen har erfaring med DAB glassantenner på Vestlandet,vil det bare bli tull eller holder det.

DAB antennen eg har fått med spilleren er ikke aktiv,blir det bedre med aktiv glassantenne?.

Har kjøpt splitter til parabol antenne og tenkte og prøve med orginal antennen som egentlig kun er FM, ser det er andre som har prøvd dette men kan eg sette på antenneforsterker eller vil det påvirke DAB signal eller splitteren på noen måte?

 

DAB antennen som var med spilleren(pioneer AVHx3500DAB) har ein klistermerke kontakt som limes til jord denne var limt fast til innpakningspapiret,kjøpte spilleren hos bilradiospesialisten.no

Eg tok kontakt med bilradiospesialisten.no i går kveld og fekk svar i dag de sender ny DAB antenne umiddelbart, veldig hyggeligt når de ordner opp med ein gang.

 

post-137697-0-69392600-1380809112_thumb.jpg

 

post-137697-0-60238300-1380809114_thumb.jpg

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du ikke liker med da?, når du snakker om splitter meiner du da vanlig splitter som man bruker på parabol og må/kan man skru av strøm til DAB antennen inne i innstilingen på spilleren.

Lurer også på om du bruker antenneforsterker på antennen?.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har nå hatt Dab i ca 1 år og er strålende fornøyd, har vært rundt på østlandet , I stavanger og opp mot trøndelag, har vel mistet signal i noen tunneler(mange har dab) og et par andre steder.

Men jeg flytta spillern fra en bil til en annen og antenna som fulgte med spillern (Pioneer 6500) gikk føyka , var innom FortKnox i drammen fikk med meg ei Alpine antenne(klistre antenne) brukte for en gangs skyld littt tid på å få lagt det opp fikk jordinga inn på karroseriet , og kjempe bra.

deilig med klar ren lyd fra radioen (spiller ikke mye cd eller annet) nesten som å sitte i stua.

Så til de som lurer på om dette er noe ...helt klart hiv FM radioen kjøp Dab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv prøvd DAB i noen dager og må sei eg er imponert, eg har ikke mistet signalet ein eineste gang og det er med klisterantennen som følgte med spilleren.

På sikt kommer eg til og kjøpe meg fm glassantenne og få fjernet antennen på taket, eg vil flytte DAB antennen til vinduet i bagasjerommet da den er irriterende og se på.

Det er veldig viktigt og jorde antennen skikkelig ellers vil signalet bli dårlig, eg spurte også de på bilradiospesialisten og han sa DAB antenne på taket er marginalt bedre men ei korrekt montert glassantenne er i de fleste tilfeller nok.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår