deve87 Skrevet Oktober 2, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2013 Hei. Har helt plutselig problemer med å starte bilen ved kald motor. Må gi full gass mens jeg kinner. Når den da starter, må jeg ikke slippe gassen helt. Da bare dauer den. Kan ruse den på 2000 rmp i 30 sek ca eller kjøre den litt. Etter det, er den helt fin igjen. Inntill motoren bli helt kald. Går forresten helt fint på tomgang uten fjusking etterpå.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Oktober 2, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2013 Tett bensinfilter / for liten flow igjennom. Prøvd å bytte? Ellers er en diagnose test en fin måte å finne feil på :) Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
deve87 Skrevet Oktober 2, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2013 Takk for svar. Har prøvd å tatt av bensinslangen inn til fuelrailen. Der spruter det ut masse ved kinning. Så tyder på at den får drivstoff. Håpet kanskje på at noen hadde vært borte i samme probleme, så kanskje slapp å betale 1500kr for feilkoder :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Oktober 3, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2013 1500kr for feilkoder? Biltema har en til 399. På ebay får du de til 100kr. Til og med Møller tar kun 400kr-500kr for å lese ut feilkoder Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
deve87 Skrevet Oktober 24, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2013 Skiftet kamaksel posison sensor. Det hjalp veldig og nå starter ihvertfall bilen uten at jeg må gi gass!. Men den starter ikke alltid like lett. Må gi litt gass noen ganger når motoren har blitt varm. Fikk et verksted til å lese av feilkoder, da ingen feilkoder var lagret i ecu. Han anbefalte å skifte drivstoffilter og kjekke bensinpumpe. Bensinpumpe kjekket og drivstoffilter skiftet. Ingen endring! Noen ideer? Edit: motoren er en AEB ikke APU hvis det har noe å si ;-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 24, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2013 Sjekk temperaturgiver til ECU (verdi leses ut med dertil egnet apparat), sitter helt bak på motoren. Dette kan du gjøre selv om du har riktig diagnoseapparat eller VAG-COM. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.