Gå til innhold

deve87

Bruker
  • Innholdsteller

    59
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om deve87

  • Bursdag 08/15/1987

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Corolla GTZ
  • Biltype (eks Audi)
    Toyota
  • Årsmodell (eks 1995)
    1991
  • Yrke eller sivil status
    Elektrikker
  • Motor (eks 1.6)
    1.6
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Kompressor, servo
  • Fylke
    Telemark

Contact Methods

  • Bosted
    Skien

deve87's Achievements

  1. Skiftet kamaksel posison sensor. Det hjalp veldig og nå starter ihvertfall bilen uten at jeg må gi gass!. Men den starter ikke alltid like lett. Må gi litt gass noen ganger når motoren har blitt varm. Fikk et verksted til å lese av feilkoder, da ingen feilkoder var lagret i ecu. Han anbefalte å skifte drivstoffilter og kjekke bensinpumpe. Bensinpumpe kjekket og drivstoffilter skiftet. Ingen endring! Noen ideer? Edit: motoren er en AEB ikke APU hvis det har noe å si ;-)
  2. Takk for svar. Har prøvd å tatt av bensinslangen inn til fuelrailen. Der spruter det ut masse ved kinning. Så tyder på at den får drivstoff. Håpet kanskje på at noen hadde vært borte i samme probleme, så kanskje slapp å betale 1500kr for feilkoder :-)
  3. Hei. Har helt plutselig problemer med å starte bilen ved kald motor. Må gi full gass mens jeg kinner. Når den da starter, må jeg ikke slippe gassen helt. Da bare dauer den. Kan ruse den på 2000 rmp i 30 sek ca eller kjøre den litt. Etter det, er den helt fin igjen. Inntill motoren bli helt kald. Går forresten helt fint på tomgang uten fjusking etterpå..
  4. deve87

    A6 1.8T dumpfeil

    Jah Er stor sjanse for at det ikke er sunt ;) Hvordan finner jeg ut at det? Hadde jo vært morro å kjørt slik for evig og alltid :D
  5. deve87

    A6 1.8T dumpfeil

    Funnet ut hva det er! Wastgaten på turboen har hengt seg opp. Slik at den ikke lukker seg når den skal og bare mater på med eksos! Derfor oppgir G31 sensoren mest sannsynlig at trykket fra turboen blir for høyt. Og da for å skåne motoren, lukker det elektroniske gasspjellet seg slik at jeg opplever det jeg opplevde i post 1. Da ved å dra ut pluggen til G31 sensoren, får ikke hjernen informasjon om hvor høyt trykket er og dermed tar imot all overtrykk. Som igjen blir mere effekt!
  6. deve87

    A6 1.8T dumpfeil

    Jeg prøvde på noe akkurat, det var å dra ut ledningspluggen til G31 sensoren som står oppe på intercooleren. Da eksploderte jo motoren helt! Den ble veldig sprek. Det virker som om det er mye mere enn 150hk nå. Den spinner bare i første gir og akselererer ganske bra i alle gira Da var det tydlighvis turbotrykksensoren som var gåen.. Spørsmålet er om det er farlig å la den være plugget ut?
  7. deve87

    A6 1.8T dumpfeil

    Det som skjer etter at dumventilen har "plystret" er at du hører mye av luften til blir blåst rett ut av den. Så det kan minde om feil på G31 føleren.
  8. deve87

    A6 1.8T dumpfeil

    Hei, har en 1999 A6 1.8T som brått, driver å dumper turbotrykket ut via dumpventilen. Den gjør det litt variabelt fra 2000 - 2500 RPM. Det skjedde helt plutselig. Det virker som at hjernen får beskjed av "turbo boost sensoren" (G31-sensoren). som sier at ladetrykket er for høyt, som igjen lukker det elektroniske gasspjellet. Og dette fører til at bilen brått mister krefter og du hører den plystre ut av dumpventilen og deretter bare blåser luften ut. Har hørt at det kan være n75 ventilen som gjør dette. Men greit om noen har vært borte i samme feil, så slipper jeg å bytte feil del :-)
  9. Noen bekjente av meg hadde vannlekasje i bilen via bakruta. Dermed fikk da forsterkerboksen vann på seg og ble kapputt. De fikk kjøpt seg en brukt boks, og denne fungerer av og til.. Når den først fungerer, så kan man ikke stille volum, bass, diskant, balance, osv.. Kontaktene er helt iorden, har åpnet de opp å sett etter korresjon.. Er det sånn at boksen må være "helt" lik for å fungere? De har jo selvfølgelig kastet den gamle.. Den nybrukte har navn bmw 65.12-8 376 262
  10. Da har jeg blitt lei av kompressor motoren 4A-GZE, som nesten alt har fungert utmerket med. Har hatt problemer med reimslurring til kompressoren. Klarte selvfølgelig å kjøre bilen i grøfta sommeren 09. Kom med for stor fart inn i en høyresving slik at bilen havna motsatt vei i grøfta. Heldigvis gikk det bra med motoren (og meg). Men bilen ble rammeskev... Siden jeg hadde en såpass løen missfarga og dårlig utført bil, kom jeg over en orginal AE92 87modell ferdig renovert, fri for rust og ganske ny lakk. Bilen har gått 206000km og alt fungerer utmerket med den. Kompressormotoren skal få nytt hjem, bare kompressoren bli erstattet med en T25 turbo med ladetrykk på toppen av hva orginal ECU forstår(rundt 0.95-1bar). Hvor mye hester/moment det blir ut av dette har jeg ikke tenkt så mye på. Men kommer godt over 200hk med moment litt høyere enn hk. Skal trykkteste hvert stempel i kompressormotoren får å se om det kan være avvik. Motoren var glad i vann, 1 liter på 40mil. Har stor misstanke at dette ikke er lekasje, men at det kommer vann inn i stempelene. Siden folk som kjørte bak meg sa at det luktet sprengt katalysator og veldig synlig hvit røyksky ut av potta kun når jeg hadde ladetrykk med klampen i bånn. Får håpe det ikke er sprekk i blokka... Uansett bilde av den nye bilen.. Turbomanifold Kommer til å påbegynne prosjektet veldig snart. Holder denne artikkelen oppdatert.. Kom gjerne med forslag Får håpe dette prosjektet faller mer i smak.
  11. Kan si det:) Skal vel gjøre noe etterhvert.. Her er en film av bilen..
  12. Hei. En kar jeg vet om har problem med orntlig fjusking når han kjører. Når den går på tomgang så går den helt fint. Men hvis du kjører den så fjusker motoren veldig. En sjelden gang så kan den faktisk gå orntlig uten fjusking. Det eneste vi har bytta er tennplugger. Leste de artiklene nedenfor om at bilen går på 3-sylinder. Det kan virke slik av og til.
  13. Lader 1bar. Har problemer med at hjernen ikke skjønner det. Motoren går i sikkerthetsmodus og dauer ut. Har bestilt ny oppgradering fra HKS. Har også problemer med clutch glepp på kompressoren. Så må fikse dette før jeg kan legge ut film beviser Bilen er jævla gøy å kjøre:)
  14. Lurer på om det er et sted jeg kan kjøpe deler som dynamo, starter, vannpumpe etc på nettet. Helst brukt. Takk :)
  15. De går greit. Må jo opp til 5000rpm før det skjer noe da. De er sterke i 1 og 2 gir. AE82 4A-GE 16V bluetop= 118hk ved 6600rpm AE92 4A-GE 16V redtop= 125hk ved 6600rpm Får full moment ved 5200rpm Er rundt 150nm i de trur jeg Veldig kul lyd i de når du når 5000rpm (da åpner den T-vis, altså motoren suger mer luft og den låter bedre å går bedre) De går bra i biler som veier rundt 1000kg. Du merker godt når bilen er full med folk. Da går den merkbart dårligere. Fant detta på nettet: RPM - HP 2500 - 52 3500 - 75 4500 - 101 5500 - 114 6500 - 121
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår