Gå til innhold

Varmeapparat problem!

Ranger emnet


MKLars1

Anbefalte innlegg

Som flere andre har jeg problemer med varmeapparatet:

98' STV X20XEV motor med normal temp, ikke autoklima (men 2 soners), ikke AC og luftet kjølesystemet opp til flere ganger (det har også blitt skylt).

 

Problem:

Førersiden holder grei temperatur, godt å varmt. Problemet er bare det at på høyresiden (passasjersiden) er det ingen effekt av varmeapparatet what so ever (Har varme i midtkonsollen i baksetet, men ikke det på høyresiden i dashbordet).

 

Begge slangene som går inn i torpedovegg er like varme og ønsker ikke å holde for lenge på noen av de ved varm motor, og slik jeg har forstått det er det et register til begge sidene. Har med egne øyne sett at skruknotten fungerer slik den skal og den drar wiren på baksiden av spilleren både opp og ned.

 

Er det noen som har en sprengt-tegning av varmeapparatet slik at jeg kan se alle komponentene det går gjennom (Tenker at det ikke er registeret som er problemet med tanke på at jeg har varme både på førersiden og bak) eller er det noen som har gode løsninger på problemet mitt?

Begynner å bli kaldt nå som det er minusgrader ute og jeg mangler halvparten av varmen i bilen..

 

Takker for alle svar så fort som mulig da midtkonsollen er demontert, men har ikke begynt på dashbordet enda!

MKLars1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Sjekk at spjeldene faktisk beveger seg

helt fantastisk!

 

spjelda mener eg ligger midt i dashbord bak, varmeapparat panelet. Men kan jo være at registeret er tett på den...

Spjeldet ligger på høyre side i midten ja (rett bak spilleren)...

 

Takk til dere begge 2!

Det viste seg at et feste til wire'n en eller annen plass måtte ha vært knekt fordi wire'n fikk ikke til å dytte spjeldet opp, så da tok jeg bare fingeren og åpnet spjeldet (ja det var trangt som F!) Men varme ble det! Så da blir det demontering av hele interiøret senere (sikkert neste sommer) når jeg likevell skal heldempe bilen! Da blir selvfølgelig wire'n skiftet i samme slengen!

 

Takk for hjelpen!

MKLars1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår