Gå til innhold

Fjernkontroll -virker av og til, eller kode?

Ranger emnet


Gjest hafnor

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en 98 cs med dørlås/startsperresystem. Fjernkontrollen har tre store knapper , pluss en liten rød knapp som står "find panic" pluss en liten knapp til som jeg ikke vet er(kansje reset?)

 

Problemet er når jeg feks kobler fra batteriet kommer startsperren på. Det er greit nok det, men jeg brukker 6-7 minutter på å trykke på fjernkontrollen før jeg får den av. Det virker som det er en kode jeg ikke har knekt.

 

Jeg har nettopp skiftet batterier i fjernkontrollen.

 

Noen som har vært borti dette? Forrige eier forstod seg heller ikke på problemet, heller ikke eieren før han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Så mange Neon-guruer med de flotte proskjektene - og ingen som kan svare med på dette?

 

Må da være noen som har hatt en CS med elektrisk døråpner?

 

Noen som vet om det er det hjelper og skifte computer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Dårlig med svar hær ja.. selv mista jeg litt interresse da den nye "looken" på Bilforumet kom. 

Nå har ikke jeg 98 med samme type fjernkontroll som deg. Har DEFA selv.. Men er ikke startsperra at du må trykke clutch og brems inn samtidig? Eller er det noe annet på 98 mod?

 

Fått fiksa det forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst:

Startsperre er en elektronisk sperre.

 

Veldig enkelt forklart virker dette akkurat som et adgangskontrollsystem.

Alle har sikkert vært på et hotell med et slikt system. Man legger et adgangskort mot dørlåsen, og hvis man har gyldig adgangskort, så åpner låsen seg.

 

Nøyaktig slik fungerer en elektronisk startsperre på en bil. Tenningslåsen sender ut et elektrisk signal, og får en kode tilbake fra nøkkelen. Stemmer koden, vil bilen starte når du vrir om. I nøkkelhodet sitter det da en helt vanlig RFID chip.

 

På Neon kom dette fra 96 modellen.

 

For trådstarter sin del, er nok problemet at fjernkontroll må resynkes dersom bilen har vært uten batteri. Dette skjer på mange bilmodeller.

Normalt er dette en enkel manuell prosedyre. Sjekk håndboken.

 

For sistnevnte ligger nok problemet i defa alamen. Ettermontert utstyr kan lage alaskens krøll

Karl Jensen AS

Nittedalsgt 12 2000 Lillestrøm

TLF: 09LÅS (09527) e-post post@karljensen.no Web: http://karljensen.no

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei igjen- det var meg som started tråden-nå bare med nytt navn, - madiba.

 

Takk for svar, men jeg er ikke særlig klokere må jeg si. Jeg har nok ikke Defa system og ingen håndbok.

Men jeg har googlet med frem til et firma i Oslo som muligens har en finger med i monteringen av denne alarmen,

Skal prøve å få kontakt med de om de eksisterer ennå. "resynking" forstår jeg ikke hvordan gjøres...

 

Jeg mistet også piffen da den nye "looken" kom, og slettet kontoen min. Nå er jeg inne igjen under nytt navn. Jeg holder til i Bergen og jeg har en

CS 99 og en rød Neon 97. Den røde er tilsalgs på autodb, siden jeg vil kjøpe en Stratus jeg har for hånden. Om noen har interesse så gi en lyd.

Håper noen holder liv i Neon trådene, jeg vil helt sikkert holde på med Neon, selv om jeg fortiden prioriterer 80 tals Dodgene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har laget en Facebook gruppe som heter Chrysler Stratus/Neon/Sebring som vi bruker litt oftere, der er du meget velkommen! :)

Er jo alltids noe å pusle med på disse Neon'ene.. ikke alltid at alt er like gøy men.. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår