Bølgen40 Skrevet September 18, 2013 Rapporter Share Skrevet September 18, 2013 Hallo Jeg har en passat 2,0 2007 modell, og jeg opplever at bilen går ujevnt (nykker) på lav fart / lavt turtall. I tillegg har jeg den siste tiden følt endring i hvordan bilen oppfører seg ved girskift, ved at giringen er blitt mer merkbar / ubehagelig. I følge forhandler er dette et problem på DSG-kasser fra 2006 / 2007, men dette kan vistnok kun løses ved å skifte gearkassa ifølge merkeverksted???? Har noen erfaring med dette, kan noe gjøres uten å skifte dsg-kassen?? Jeg har bl.a. hørt at dette skyldes en Lodde-feil i en enhet tilknyttet gearkassen??? Alle innspill mottas med takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet September 18, 2013 Rapporter Share Skrevet September 18, 2013 Er melding fra fabrikken på akkurat det problemet du beskriver. Mekatronik skal byttes. Koster ca 25000kr med jobb. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bølgen40 Skrevet September 19, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2013 Akkurat, takk for svar. Men jeg har hørt at dette skyldes en loddefeil i Mekatronik-enheten, og at dette kan fikses ved å justere dette i enheten. Er det noen som vet hvem som eventuelt har kompetanse på å gjøre en slik jobb? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet September 19, 2013 Rapporter Share Skrevet September 19, 2013 Chip tuning folka bruker jo å lodde og fikse på ECU, kanskje noen av de som tar på seg en slik jobb Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chivas Skrevet September 19, 2013 Rapporter Share Skrevet September 19, 2013 Ja, de vet og ta seg betalt. Blir vel under 10,000 i Sverige/Danmark da - er verdt turen glatt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chivas Skrevet September 19, 2013 Rapporter Share Skrevet September 19, 2013 Bølgen40: Hvor langt har kassa gått? Litt nysgjerrig siden jeg selv har en -06 DSG ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
loffus Skrevet September 19, 2013 Rapporter Share Skrevet September 19, 2013 Hørt berre problem med dsg kassene. Fiks de og selg den... Sjøl polo, passat og touran har problem med girkassene. Google dsg problem... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet September 19, 2013 Rapporter Share Skrevet September 19, 2013 Kan aldri tenke meg at noen tar på seg jobben med å finne feilen og lodde en mekatronik. Er mye mer avansert enn en motorstyreenhet. For det første, siden du neppe kan skru selv, må du jo sette bort jobben med å skru ut og inn mekatronikken, og det er litt arbeid.. All olja må tappes, og det går ca. 5,5l olje + oljefilter. Ikke brått sikkert du sparer veldig mye penger. Med ny mechatronik har du plutselig 5års reklamasjon på den igjen. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flatpedal Skrevet September 23, 2013 Rapporter Share Skrevet September 23, 2013 Enig. Å gjøre noe annet enn bytte mekatronikkenheten er som å kjøpe ny sal til en syk hest. Siter Klikk Liker ute til høyre hvis du liker dette innlegget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marzo Skrevet September 24, 2013 Rapporter Share Skrevet September 24, 2013 Sikker på det ikke er svinghjul? Er kun noen få serier dsg kasser som har problemer. De fleste er holdbare. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg