halvors Skrevet September 8, 2013 Rapporter Share Skrevet September 8, 2013 Byttet kjøletemperatursensoren på min Golf 4 da denne var gåen. Så skulle fattern fylle opp kjøleveske da det rant ut en del under byttingen. Vi hadde liggende så han brukte det. Merket etterpå at det han hadde fylt på var Shell Premium Grade (Blå). Men det var rød der fra før... Er dette en farlig blanding? Bør jeg tappe ut frostvesken å fylle alt med bare rød? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet September 8, 2013 Rapporter Share Skrevet September 8, 2013 Det kommer til å bli en gjørme konsistens på kjølevæsken din som følge av blandingen. Tapp ut alt, spyl igjennom med hageslangen og fyll opp med G12 :) Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
halvors Skrevet September 8, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 8, 2013 Har hørt at det går greit så lenge begge er glycol basert? Stemmer dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet September 8, 2013 Rapporter Share Skrevet September 8, 2013 Det er glykol i all frostvæske/kjølevæske. Det er tilstelningene som er avgjørende. Blå kjølevæske tærer på aluminium. Se forøvrig det forje jeg skrev. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 9, 2013 Rapporter Share Skrevet September 9, 2013 (endret) Jeg har skrevet litt om dette i http://www.bilforumet.no/bilmerker/vw/golf-2/296770-kjoleveske-golf-2-forvirret.html#post2929795 Endret September 9, 2013 av Quattro73 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg