Gå til innhold

Arbeidslys på Berlingo

Ranger emnet


Berla2

Anbefalte innlegg

Hei

 

Det går mot mørkere tider og jeg ønsker å skaffe noen ekstra "ryggelys" eller arbeidslys bak på min Berlingo.

Men jeg er litt i tvil på hvordan jeg bør feste dem.

 

Jeg har takbøyler på bilen men syns det blir upraktisk å feste lysene på disse, både fordi jeg kjører mye med taklast, og at jeg syns lysene kommer for langt fram på bilen. Jeg er også litt skeptisk til å måtte bore meg gjennom selve taket på bilen, da jeg muligens vil svekke det og gjøre det mer utsatt for rust og lekkasje.

 

Derfor lurer jeg på om noen har tips til hvordan/hvor jeg kan feste lysene?

Finnes det kanskje en form for solid sugekopp eller teip/lim som lyset kan festes på?

 

Vil jo selvsagt ikke at lysene skal falle av som følge av de dårlige vinterveiene vi har her i Norge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LED-lamper festet helt inntil bakrutene på innsiden, kan kobles rett på de orginale ryggelysene.

 

Er det mulig å få slike med rundt 800 lumen eller mer? Tenker jeg vil ha litt bra lys når jeg først skal skaffe meg ekstra. Bra lys hadde også vært praktisk mtp. av- og pålessing av henger og lignende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte på noen lykter som ikke ser ut som svære byggeklosser på taket :P Heller noe litt mindre som eventuelt bygger lavere enn takbøylene. 

 

Men noen spørsmål angående det å feste lyset rett i taket på bilen:

Hva kan konsekvensene bli dersom jeg borer meg rett gjennom? (jeg vil jo selvsagd tette med en form for pakning eller silikon...)

Er det noen som har erfaring med det å feste arbeidslys eller lignende direkte gjennom taket på bilen?

 

Håper noen kan hjelpe meg med dette...

Har forøvrig luktet på tanken å feste de under bilen, men ser at dette blir uaktuelt pga. mye kjøring med henger, og faren for å knuse lyktene enten av steinsprut eller fortauskanter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår