olabri Skrevet August 29, 2013 Rapporter Share Skrevet August 29, 2013 Hei jeg har en 1999 modell Astra som lekker bensin mens jeg kjører og en stund etterpå. Har lokalisert lekkasjen, men klarer ikke identifisere delen. Jeg har hørt at på disse bilene ligger bensinpumpa i tanken, så det er nok ikke den. Den er sylinderformet og sitter under venstre passasjersetes fotplass. Legger ved bilde. Noen tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet August 29, 2013 Rapporter Share Skrevet August 29, 2013 Det der er bensinfilteret som er rusta i stykker. Derfor det lønner seg og følge serviceintervallet så slipper du unna sånn som dette. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olabri Skrevet August 29, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 29, 2013 Tusen takk! Hadde forøvrig bilen på service for 4 måneder siden :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet August 29, 2013 Rapporter Share Skrevet August 29, 2013 Da ville jeg tatt en prat med de som tok servicen, hvis jeg ikke husker feil så skal bensinfilteret skiftes hver 60. tusen på disse bilene Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olabri Skrevet August 29, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 29, 2013 Da ville jeg tatt en prat med de som tok servicen, hvis jeg ikke husker feil så skal bensinfilteret skiftes hver 60. tusen på disse bilene Det er min sekundærbil, så den har ikke gått 60' de siste 4 årene. Er det stor operasjon å bytte selv? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet August 29, 2013 Rapporter Share Skrevet August 29, 2013 Nei, det er greit og skifte selv, men det kan være litt vanskelig og få løst ut koblingene på filteret da det er 2 haker på hver slange som må klemmes inn så du får løst det ut. Det er også mulig og sette filteret feil veg. Det er ei pil på fileret som skal peke mot motoren når du monterer det. Du bør være litt forsiktig når du løser ut koblingene, da det er litt trykk der så kan få deg en sprut med bensin midt i ansiktet. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg