Gå til innhold

Mercedes E230 - eller skal vi si 500AMG?


Volvo 360 GL

Anbefalte innlegg

Jeg venter på en 1990 modell av Mercedes E230 som skal bygges om til å se ut som en E500AMG. Skal montere komplett AMG kit og nye lyker med optikk og lovlig ombygget xenon og få det i vognkortet. Jeg skal sette på W124 grill med CL moderne look og LED lykter bak. Interiør skal håndsys i skinn, Rødt og grått skinn i dører, Seter og hattehylle og gjærne en del til. Et firma jeg vet om kan refabrikere deler i treimitasjon, også deler som aldri ble levert i treimitasjon. Skal senke den og sette på 19" AMG felger og nye skjermer foran og bak som er litt bredere som bare satt på E500. Det samme gjeder en egen 500 spoiler. Den skal lakkeres racinggul og få fet dobbel potte bak. For ikke å dumme meg ut skal eksosanlegget modifiseres til å låte som en 5liter selv om jeg aldri får V8 lyd i den. Rutene bak Bstolpen skal sotes og jeg tenkte å bruke ca en halv million på denne E230 1990 modell for få den så gjennomført at selv ikke en kjenner ser forskjell. Men dette er bare litt av det jeg skal gjøre med den. Kult?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter på en 1990 modell av Mercedes E230 som skal bygges om til å se ut som en E500AMG.

1990 modell heter 230E. E500 har ikke noe med AMG å gjøre, det er Porsche og Mercedes som bygget den bilen.

 

Skal motere komplett AMG kit og nye lyker med optikk og lovlig ombygget xenon og få det i vognkortet. Skal senke den og sette på 19" AMG felger og nye skjermer foran og bak som er litt bredere som bare satt på E500. [/Quote]

 

Hvis du skal ha 500-skjermer burde du ha 500 støtfangern også. Hvis ikke så får du en stygg kant mellom skjermen og støtfangeren.

Å få godkjent xenon på den er ikke mulig.

 

...jeg tenkte å bruke ca en halv million på denne E230 1990 modell for få den så gjennomført at selv ikke en kjenner ser forskjell. Men dette er bare litt av det jeg skal gjøre med den. Kult?

 

Eller du kan kjøpe en original E500 Limited for halve budsjettet ditt.

MVH

Christian RIbe

 

Mercedes-Benz 1222 NG `85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal bruke en halv mill på en sur gammal mercedes, hvorfor bygge på en slapp 230? Kjøp heller en sprekere utgave da ihvertfall, 230 er hverken sprek eller økonomisk.

 

Og som "forrige taler" sa, du får jo en 500 for den prisen, så hvorfor ikke bare gå for en slik?

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten får du kjøpe ein orginale E500. Eller ta det utgangspunke du har, og bygge opp ein 3.0 liters sekser med 24 ventilar, motoren frå ein C43. Eller 3,4 / 3,6 liters M104.

Eg veit ikkje om ein 5,5 liters motor med kompressor går i.

Endret av Actros 8x8

Bilforumet.no
Super Moderator

Volvo S40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ihvertfall flyttet den til riktig forum, kun reelle prosjekter har noe å gjøre i prosjektforumet. Så ser vi om den blir sletta etterhvert.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår