Jump to content
Bilforumet.no
Samekula

Vw Jetta mk2 fusker

Rate this topic

Recommended Posts

Ja, du må ha ny toppakning og nye strekkbolter. Topp og blokk må være fettfrie nå alt monteres sammen og strekkboltene må tightes i mønster, samt i flere steg (40Nm, 60 Nm, 180° + 180°). Aller helst burde du plane toppen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

har bestilt toppakning og nye strekkbolter nå :) ja i haynes boka står mønster og hvor hardt de skal strammes.

 

håper ikke jeg må plane, fikk tips å ta en sag opp ned og bruke søkeblad. skulle visst ikke være mer enn 0,05mm skjevhet.

lurt og bruke samme register reima ? den er bare gått 17-18000km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Planing er alltid en fordel, ikke minst dersom toppakningen er røket.

 

Når strekkboltene er tightet i mønster til 40 Nm så løsne en og en i mønster og tighte på nytt til 40 Nm.

 

Registerreima kan brukes på nytt ja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aller helst må du vakuummåle for å sjeke om ventilen tetter skikkelig, verksteder som vet hva de driver med har utstyr til slikt.

 

Ventiltetningen bankes ned på styringen, du hører med en gang når den er helt nedpå. Jeg bruker en pipe over tetningen når jeg monterer de, da med en slik størrelse at den kun griper mot metallkanten rundt tetningen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

flotters, sikkert fått de helt nedpå :) innsugsventilen på nr1 var selve gummien på tetningen sprukket, allså den lå løs. kan jo og forklare litt av oljeforbruket jeg hadde.

 

så med ny toppakning og bolter i tillegg håper jeg den tikker som klokka igjen , og takker for hjelp så langt :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

bruker samme tråden som tidligere. 

Sliter litt med servoen på Jetta'n for tiden, kan ikke svinge når bilen står i ro på asfalt og sliter litt når jeg ''krabbe'' kjører i 1gir. prøver jeg svinge når bilen står i ro stanger det i rattet mens det kommer en rar lyd fra servo systemet. 
Hva kan årsaken være? 

beholderen er full av servo olje så det er ikke lekkasje

kan det være så enkelt at reima er slitt? eller mulig pumpen er dårlig? 

tips mottas :) 
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sjekk hvertfall det enkleste og billigste først, om reima er slakk og slurer. På den annen side bør man ikke bevege så mye på rattet når bilen står i ro, ei heller holde rattet helt i ytterstilling (full sving).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.