Samekula Skrevet August 26, 2013 Rapporter Share Skrevet August 26, 2013 (endret) noen som har peiling på hva som kan være galt her ? kjørte rolig og plutselig ble den slapp, står ¨å harke å riste på tomgang. føles ut som den ikke går på alle 4 sylindrene. ''video under'' Endret August 27, 2013 av Samekula Siter VW Jetta mk2 ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Samekula Skrevet August 26, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 26, 2013 (endret) er mye slappere en den skal når jeg gir gass ... funne ut at den ikke går på sylinder nr1, er gnist og alt der. noen som har peiling? Endret August 27, 2013 av Samekula Siter VW Jetta mk2 ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 27, 2013 Rapporter Share Skrevet August 27, 2013 Bytt plugger og pluggledninger, samt rotor og fordelerlokk. Hjelper ikke det så mål kompresjonen på alle sylindre. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Samekula Skrevet August 27, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 27, 2013 prøvd med plugger og ledninger, rotor og fodeler er byttet i juni. kompresjon skal måles idag Siter VW Jetta mk2 ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 27, 2013 Rapporter Share Skrevet August 27, 2013 Forgasser, Monojetronic, K(E)-Jetronic eller Digifant? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Samekula Skrevet August 27, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 27, 2013 monojetronic mener jeg det er. Siter VW Jetta mk2 ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Samekula Skrevet August 27, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 27, 2013 var ute og prøvde og starte, nå er den akkurat som den var i vinter. starter såvidt bare ligger og slår etter når jeg drar den på starteren. men viss jeg holder fullgass og prøver og starte starter den og ryker svart og viss jeg bare tar gasspedalen 2cm fra gulvet stopper den med en gang. skjer med bilen? Siter VW Jetta mk2 ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Samekula Skrevet August 27, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 27, 2013 tror du det er mekanisk eller elektrisk feil ? ikke fått taki kompresjons test enda Siter VW Jetta mk2 ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 28, 2013 Rapporter Share Skrevet August 28, 2013 Har du tuklet med tenningstidspunktet eller justert tenningen? Sjekket hvordan tennpluggene ser ut? Motor skal startes uten å røre gasspedalen, med full gass vil en kald motor aldri starte. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Samekula Skrevet August 28, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 28, 2013 ikke tuklet med noe , skjedde mens jeg kjørte bilen. tennplugg nr1 er fuktig, de tre andre er normal Siter VW Jetta mk2 ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Samekula Skrevet August 28, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 28, 2013 1,5 bar på nr1. 3bar på nr2. og 10 bar på 3 og 4. så her må toppen tas av... får håper det bare er ventlier som må fikses og ikke stempel/sylinder Siter VW Jetta mk2 ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 28, 2013 Rapporter Share Skrevet August 28, 2013 Det var urovekkende lave tall... Er helt klart at syl. 1 og 2 omtrent ikke har kompresjon i det hele tatt. Så ja, toppen må av. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Samekula Skrevet August 28, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 28, 2013 (endret) ja, har nå tatt av toppen, klare ikke se noe som er galt. trudde jeg sku møte skjeve ventiler eller skjærte sylinder, men alt var bra. hva kan lite kompresjon skyldes ? gåen toppakning? tenker siden det var dårlig kompresjon i 1 og 2 at det kanskje har lekt imella dem. kan umulig være stempel ringer siden dette skjedde samtidig. La bensin oppe på stempel nr1 siden den hadde minst kompresjon, men minket ikke noe bensin så regner med ringene er i orden. har litt lekkasje på innsugsventil på nr1 og 2. men det kan neppe skyldes alt tap av kompresjon siden det var så lite. og til slutt, hvor får jeg taki verktøy for og klemme sammen ventilfjæra? ska slipe ventilene og skifte tettninger Endret August 28, 2013 av Samekula Siter VW Jetta mk2 ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 29, 2013 Rapporter Share Skrevet August 29, 2013 Ventilfjærspenner - Biltema Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Samekula Skrevet August 29, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 29, 2013 bolter til toppen må vel også byttes? Siter VW Jetta mk2 ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg