Gå til innhold

Bilverksted/Forhandler, glemt å skifte registerreim. Hvem skal betale?

Ranger emnet


Rezpite

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg kjøpte en BMW 316 stasjonsvogn hos Saxegaard Auto AS i Drammen for ca 1 mnd siden.

Bilen hadde gått 131.000.

Nå har Registerreimen blitt veldig dårlig og bilen drar veldig dårlig. De har den nå hos et privat verksted ved siden av der de holder til.

Og de på verkstedet sier jeg skal ta betalingen med forhandleren, og hvordan vi gjør det.

Jeg har 50/50 garanti første 3mnd'r. Så blir halv pris iallefall.

 

Men er dette noe verkstedet skulle ha byttet ut, siden den egentlig skulle vært byttet ut på 120.000?

Har jeg krav på full dekning her? :) Og i tillegg gir de meg en gammel passat for 250kr dagen i leie. Har jeg krav på noe her også?

Bare lurer, så jeg vet hva jeg skal si senere idag eller imorgen.

 

(og litt kjipt og måtte kjøre 1-2 timer dit 5 ganger nå, siden motorlampa lyste fra dag 1. Det var coilen, den fikk jeg dekka. Men tapt ca 3-4000 i tapt jobb, bensin og bompenger)

Uansett glad bare det blir fiksa, men lurer på litt juridisk rundt dette :)

 

Mvh Tommy

Takk

Endret av Rezpite
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting er at det ikke er normalt at et registerkjede må skiftes etter så liten km stand. Så noe sier meg at denne sikkert har gått litt for lenge mellom hvert oljeskift noe gjør mye skade om du har registerkjede.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting er at det ikke er normalt at et registerkjede må skiftes etter så liten km stand. Så noe sier meg at denne sikkert har gått litt for lenge mellom hvert oljeskift noe gjør mye skade om du har registerkjede.

 

Ja det kan godt hende. Skal se på det og holde oljeskift vedlike selv fremover. Takk for tipset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 2004mod merce slk. Registerkjede der må skiftes hver 100-120 tusen km pga det er enkeltkjede.

Kjedet kan bli slitt og strukket så man skifter det på 100k intervall for å være sikker på at man ikke blir uheldig å få havari.

Gjelder da kun enkeltkjede på f.eks 200Kompressor motorene og ikke dobbeltkjede på de større motorene.

Mercedes 230E 91mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår