Gå til innhold

Tiguan T&F 2010 eller ASX 2014?

Ranger emnet


PerHelge

Anbefalte innlegg

…prisen er jo den samme!

 

I går solgte vi vår Nissan X-Trail 2002, og vi er igang med å kjøpe noe tilsvarende, men med automatgear! Var nær ved å lande på en brukt 3-4 år gammel Tiguan, men så kom nyheten om den nye Mitsubishi ASX: 2014-modellen som får automatgear på en 150hk dieselmotor.

 

Disse bilen er for meg nokså sammenlignbare kvalitets- og (derfor) prismessig. Men den nye ASX vil koste det samme som en Tiguan T&F fra 2010 i dag koster på Finn.no.

 

Har også lest en del om Tiguans ulike gearkasser som på meg bare blir forvirrende. Track & Field-modellen er ellers foretrukken fordi jeg må regne med høy snø mellom her og postkassa flere ganger i løpet av en vinter. Og da vet jeg at Mitsubishis firhjulsløsning fikser dette.

 

Har en gammel pickup med firehjulstrekk som nettopp kom igjennom EU-kontrollen nok en gang. Trenger med andre ord egentlig ikke denne automat-bilen straks. Så hva er rådene fra dere som kjenner disse bilene godt?

Endret av PerHelge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig ville valgt Tiguan. I 2010 hadde den tiptronic kasse. Veldig bra kasse som nærmest er feilfri. Problemet er at det ikke er oljeskiftintervall på kassa, så ved 200000km + kan det by på problemer.

Fra midten av 2010 kom den med DSG kasse, og den kassa kan ikke sammenlignes med kassene som sitter i Golf, Passat og Touran. Helt ny kasse som tåler 650nm. Oljeskiftintervall på 60000km.

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår