saftus Skrevet Juli 29, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2013 Hei! Jeg har en Mondeo 2001, 1.8 L CHBA som trenger ny toppakning og nye stempelringer. Jeg leter etter erstatningsmotor med motorkode CHBA, men de få jeg finner, koster en god del eller har gådd langt. Jeg har en anelse om at 2.0 literen, med motorkode CJBA, også passer uten større endringer. Er det noen som kan bekrefte at disse passer om hverandre, og er det eventuelt mye ekstraarbeid rundt bytte? Det er forresten ikke noen i Bodø-området som overhaler motorer for en billig penge? Ikke et hasteprosjekt :) Mvh! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juli 29, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2013 Selve blokk og topp er like uansett kode, det kan skille på avgassnivåer og utrustning rundt. 2 literen er også lik utenpå. Uansett ville jeg sjekket pris på en ny shortmotor. 1,8 motoren er litt skummel å kjøpe brukt pga oljeforbruk. Samme motoren sitter også i Mazda 6 Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saftus Skrevet Juli 29, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2013 Takker for svar. Mener du å overhale den gamle motoren er et alternativ? Hva er mest jobb, overhale den gamle motoren eller kjøpe shortmotor? Har Mazda 6 samme motorkode på denne motoren? Mvh! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juli 29, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2013 Jeg bare vet at shortmotor til disse var billige hos Ford tidligere Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg