bimmapowah Skrevet Juli 26, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2013 Har en audi a6 2.5 tdi Q 1999 mod. Bilen drar dårlig, har hatt den inne til diagnosering. Der kunne de ikke finne noe feil annet enn at luftmengdemåleren var deffekt. Denne har jeg byttet uten noe resultat, har også byttet luftfilter da dette var tett. Men fortsatt ikke funnet ut feilen. Dieselfilter, dyser og dysekontakter, er også byttet. Før luftmassemåleren ble byttet, så hadde bilen godt bunndrag opp til 3 rpm, etter dette virka det som om noe holdt igjen. Etter jeg byttet denne, så gikk bilen dårlig fra bunn av og gikk bra fra 2.5/3 rpm Noen som har vært borti samme problemet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lyderfryd Skrevet August 16, 2013 Rapporter Share Skrevet August 16, 2013 Hei :) Har hatt "Noe" av det samme problemet på min audi a6 1.8t hvis jeg forstår problemet ditt riktig. Hvis som jeg har forstått det, at bilen drar dårlig på lavt turtall, men godt på høyt, så anbefaler jeg å sjekke eksosen. Hvis innmaten er løs vil du typisk sett miste bunndraget. (løs innmat= mindre motstand i eksosen, høyere forbruk og mindre effekt generelt) Men hvis det er slik at bilen drar dårlig på alle turtall, bør du få sjekket ladetrykksmåleren hvis du ikke har gjort det. Er den dårlig/ødelagt vil turboen lade lite/ingenting. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flatpedal Skrevet August 16, 2013 Rapporter Share Skrevet August 16, 2013 Sikkert kamakslene. Siter Klikk Liker ute til høyre hvis du liker dette innlegget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg