Gå til innhold

Returfjær på bremsecalipere bak

Ranger emnet


sentralfyr

Anbefalte innlegg

Noen som kan bekrefte om det skal sitte noen fjærer på caliperne bak på denne bilen

Sliter litt med at håndbrekket henger seg litt og armen på caliperen ikke går helt tilbake og håndbrekket blir litt slapt etter jeg har brukt det noen ganger

[ATTACH]39766[/ATTACH]

 

 

VOLKSWAGEN GOLF CAB 1EX0

Understellsnummer: WVWZZZ1EZVK022869

Motorkode: AGG

Effekt (kW): 85

Drivstoff: Bensin

post-72535-13804855197785_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt sett, på calipere der akselen til håndbremsarmen er montert aksialt med bremsesylinder er det ikke returfjær. På de der akselen er montert radialt med sylinder har returfjær :)

 

Ok takk for svar, da er nok bildet jeg har lagt ut feil i forhold til den caliperen jeg har på bilen,jeg skal ikke ha returfjær

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kjøp calipere på Biltema da de etter 1-2 år er like dårlige som den du har nå. Det beste er å overhale de du har, er også mye billigere ;)

Jeg har laget en guide for dette - http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/audi-diskusjoner/297883-guide-overhale-bakre-bremsecaliper-audi-vw.html

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kjøp calipere på Biltema da de etter 1-2 år er like dårlige som den du har nå. Det beste er å overhale de du har, er også mye billigere ;)

Jeg har laget en guide for dette - http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/audi-diskusjoner/297883-guide-overhale-bakre-bremsecaliper-audi-vw.html

 

Tusen hjertlig takk for svarene og ikke minst Guiden,helt genialt.

Caliperen som du la ut bilde av er den jeg har ser jeg.

Har nå "jukka" og "lea" på håndbrekk armen og har fått dette til å bevege seg litt sånn passe greit, men en overhaling hadde nok vært det beste, skal bare nå få bilen igjennom Eu.

Fikk faktisk en mangel jeg synes var litt merkelig "Parkeringslys" for mange, jeg har riktig nok parklys i hovedlyktene, men har også sammen med tåkelys og blinklys:doh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår