sentralfyr Skrevet Juli 26, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2013 Noen som kan bekrefte om det skal sitte noen fjærer på caliperne bak på denne bilen Sliter litt med at håndbrekket henger seg litt og armen på caliperen ikke går helt tilbake og håndbrekket blir litt slapt etter jeg har brukt det noen ganger [ATTACH]39766[/ATTACH] VOLKSWAGEN GOLF CAB 1EX0 Understellsnummer: WVWZZZ1EZVK022869 Motorkode: AGG Effekt (kW): 85 Drivstoff: Bensin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
meanbean Skrevet Juli 27, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2013 ingen andre fjærer enn den utvendige. treig håndbrekk er standard på de kalipperene. må byttes eller overhales. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sentralfyr Skrevet Juli 28, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2013 ingen andre fjærer enn den utvendige. treig håndbrekk er standard på de kalipperene. må byttes eller overhales. Pokker ta, håpa på å slippe å bytte/overhale caliperne Men de fjærene sitter ikke på caliperen,hade de det tror jeg problemet ikke hadde vært der Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juli 28, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2013 Generelt sett, på calipere der akselen til håndbremsarmen er montert aksialt med bremsesylinder er det ikke returfjær. På de der akselen er montert radialt med sylinder har returfjær :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sentralfyr Skrevet Juli 28, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2013 Generelt sett, på calipere der akselen til håndbremsarmen er montert aksialt med bremsesylinder er det ikke returfjær. På de der akselen er montert radialt med sylinder har returfjær :) Ok takk for svar, da er nok bildet jeg har lagt ut feil i forhold til den caliperen jeg har på bilen,jeg skal ikke ha returfjær Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juli 28, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2013 97-modell du har altså. Som sagt, mange calipere med aksial håndbremsaksel har ikke returfjær, som den på bildet under. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juli 28, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2013 Ikke kjøp calipere på Biltema da de etter 1-2 år er like dårlige som den du har nå. Det beste er å overhale de du har, er også mye billigere ;) Jeg har laget en guide for dette - http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/audi-diskusjoner/297883-guide-overhale-bakre-bremsecaliper-audi-vw.html Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sentralfyr Skrevet Juli 28, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2013 Ikke kjøp calipere på Biltema da de etter 1-2 år er like dårlige som den du har nå. Det beste er å overhale de du har, er også mye billigere ;) Jeg har laget en guide for dette - http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/audi-diskusjoner/297883-guide-overhale-bakre-bremsecaliper-audi-vw.html Tusen hjertlig takk for svarene og ikke minst Guiden,helt genialt. Caliperen som du la ut bilde av er den jeg har ser jeg. Har nå "jukka" og "lea" på håndbrekk armen og har fått dette til å bevege seg litt sånn passe greit, men en overhaling hadde nok vært det beste, skal bare nå få bilen igjennom Eu. Fikk faktisk en mangel jeg synes var litt merkelig "Parkeringslys" for mange, jeg har riktig nok parklys i hovedlyktene, men har også sammen med tåkelys og blinklys:doh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg