Gå til innhold

Hjelp med klimaanlegg på 944 prosjekt i Bergen (R12)?

Ranger emnet


bebbetufs

Anbefalte innlegg

Jeg holder på å fullføre 944T prosjektet mitt, men har endt opp i en blindgate. Jeg kommer ikke videre uten hjelp.

 

For å få plass til den nye oljekjøleren må jeg flytte på noen rør til klimaanlegget som inneholder R12. Er det noen i Bergen som kan hjelpe meg tømme, og vakuumere anlegget?. Jeg vil ta vare på gassen og fylle den tilbake i anlegget når jeg er ferdig (med en etterfylling om mulig). Eventuelt vil jeg konvertere anlegget til R134a.

 

Bilen er ikke kjørbar.

 

Noen som vet om noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Selger ombygingsett med o-ringer,adaptere og olje her er link:A C R12 to R134a Retrofit Kit | eBay

Så selger de gass også link:R134a Refrigerant Recharge Kit Complete | eBay

Hvordan du bygger om og om de boksene er gode nok til og fylle på med vett eg ikke,har sett noen filmer på you tube der det ser sånn ut.

Vett heller ikke om det ombygingsettet passer din bil,er ett norsk firma som også selger sånne bokser og konverteringsett men det koster det ein del mer selv det ser likt ut som det de selger på ebay.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt greit å bruke en slik boks. Men en slik boks er på 1kg. Du har muligens mer eller mindre.. Dette får du ikke kontrollert! Du må kjøpe nytt tørrefilter, om standard ombygningskit. Det er adaptere til serviceventilene og olje. Dette er uansett standard.. Anlegget må dessuten trykktestes og vakuumeres. Kjenner du noen som jobber med kjøling, eller du går til en kjølebedrift, kan de hjelpe deg mye billigere enn ett firma. Alt du må gjøre er å bygge det om selv, noe som er veldig enkelt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De selger sett med flere bokser også på ebay,de har også med farge sånn att du kan teste om det er skikkelig tett før du fyller det opp.

De eineste er og bli kvitt den gassen som er i anlegget,R12 gassen er jo ikke bra og slippe ut i luften.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så enkelt er det nok ikke.. for å se sporingsmiddelet, må du først ha en lekkasje.. jævli dumt å fylle på en kg med kuldemedium, bare for å teste om det er tett.. Trykktester gjør man med nitrogen. Dessuten må anlegget vakuumeres etter trykktesting. Hvis anlegget tok 1 kg r12, skal du ha ca 0.8 kg med r134a..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår