danjohan86 Skrevet Juli 10, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2013 Tror det er PCV-ventilen, men usikker på hvor den sitter... Tok to bilder, håper noen her kan forklare meg hvor den sitter? Bilen er en 2003 mod. Ford Mondeo 1,8 liter bensin. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros 8x8 Skrevet Juli 10, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2013 Vel, det kan være den, men mest sansynleg er normalt oljeforbruk på desse motorane. Kor lenge har du hatt denne bilen, og kor langt har du kjørt den? Du kan bare søke etter Duratec he pcv valve så finn du ut kor pcv ventilen er. Eg har sjølv denne motoren, og viss eg ikkje finn det eg søkar etter når eg skriv Volvo B4184S11. Då prøvar eg Duratec he. Google Bilder-resultat for http://www.taurusclub.com/forum/attachments/maintenance-repair/61017d1305290185-10-min-duratec-pcv-replacment-thread-pvcvalve.jpg The 10 Min Duratec Pcv Replacment Thread - Taurus Car Club of America : Ford Taurus Forum Mondeo Mk3 1.8LX - 1.8L / 2.0L Duratec Petrol Engines (Mondeo Mk3) - TalkFord.com Siter Bilforumet.noSuper ModeratorVolvo S40. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juli 10, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2013 Oljeforbruk er standard på de motorene Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Juli 10, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2013 Er det ikke Mazda motor dette da? De har vel slitt med oljeforbrukt lenge Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros 8x8 Skrevet Juli 10, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2013 Er det ikke Mazda motor dette da? De har vel slitt med oljeforbrukt lenge Jo, det stemmer det. Altenativet for min del er enten å leve med olje forbruket eller å bytte til automatkasse og femsylindra volvomotor med registerreim. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorVolvo S40. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danjohan86 Skrevet Juli 11, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2013 Kan hende det, men 4 liter olje på 2 tanker bensin er vel litt drøyt? Litt oljeforbruk kan jeg leve med.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemæinn Skrevet August 5, 2013 Rapporter Share Skrevet August 5, 2013 Har maken motor jeg å den brukte også MYE olje. Leverte motoren på overhaling å har kjørt snart 20000 med den og bruker fortsatt olje.Ikke like mye men en del.Så ser ut som det er noe en må leve med Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg