Gå til innhold

Keyless go problem!!


illumina10

Anbefalte innlegg

Kjøpte for 2 år siden en 2008 Mondeo Titanium med automat gir, og har vært veldog fornøyd med det. 1 skår i gleden er at vi i disse årene har purret i forrige eier om å få nøkkel nr 2, som han sier har blitt forlagt i flyttekaos. I det daglige ikke noen krise, men selvfølgelig greit med en reservenøkkel på bakhånd. En problemstilling som aldri har vært mer aktuell en idag!!!

Hadde vært ute å kjørt, satt bilen ifra meg noen timer og når jeg skulle ut igjen; fikk ikke låst opp bilen med nøkkelen(fjernstyrt). Byttet straks batteriet, med samme resultat, null liv. Låser opp "manuelt", men bilen er helt død, ikke tegn til liv. Prøver nødløsning for start som jeg finner i boka, uten hell. Prøver meg på å lade batteriet i bilen, og heisann, den våkner. Men den registrerer ikke nøkkelen, og det går ikke an å låse/åpne bilen med fjernstyringen. Jeg får startet bilen nå, med nødprosedyre(late som om nøkkelen er en vanlig nøkkel, dvs holde den der tenningslåsen skal være, og trykke på start. Bilen går, det går greit å kjøre, men ikke tale om nøkkelen blir "funnet", noe av programeringen må jo være på plass ellers hadde den vel aldri startet?

En annen ting; Når jeg stopper bilen lyser "extravarmare på", i menyen for parkvarmer er det krysset på "aktivera nu", noe som er umulig å "avkrysse". Uansett hvor mye jeg går utav bilen og låser manuelt fortsetter dette å lyse, noe som er nødt til å trekke mengder med strøm.

Noen kloke hoder som har noen tips? Bør det ikke gå an å få programert om denne nøkkelen? (Er svenskimportert bil, og har ikke fått med meg nøkkelkoden når jeg kjøpte den)Noe info må jo finnes på nøkkelen så lenge jeg får startet bilen....

Endret av Einar
Redigert inn ÆØÅ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå fått nøkkelen til fungere på lås og start. Skiftet batteri. Forrige eier hadde satt ett 70ah inn, jeg satt inn 80ah, da jeg ser at det er standard. Nå må jeg bare rote frem pin koden til radioen... Men 1 problem gjenstår: Extravarmeren står på hele tiden(i følge displayet), dette kan jeg ikke skrue av i menyen. Krysset forsvinner noen sekund, men kommer tilbake. Hva kan det komme av? Har lest om tilfeller der "aktiver nå" er vanskelig å få på i lave temperaturer, men her er det motsatt, og sommer!!:hvaskjera

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du starter den i Nødløsningen brukes transponderen i nøkkelen, altså den "glasskula" som biler med nøkkel må registrere i tenningslåsen for å godkjenne start.

Denne bruker ikke strøm.

 

Når du bruker keyless-go, såp brukes elektronikk, radiosender/motager på både bil og nøkkel, for å verifisere dette.

Tipper bilen din har gått tom for strøm, og mistet programmeringa av keyless go, mulig at dette er forbundet med webastofeilen din også.

 

Mitt beste tips er å reise til Ford med bilen, som kan programmere dette, fjerne den tapte nøkkelen, og gi deg en ny nøkkel så du har reserve.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du starter den i Nødløsningen brukes transponderen i nøkkelen, altså den "glasskula" som biler med nøkkel må registrere i tenningslåsen for å godkjenne start.

Denne bruker ikke strøm.

 

Når du bruker keyless-go, såp brukes elektronikk, radiosender/motager på både bil og nøkkel, for å verifisere dette.

Tipper bilen din har gått tom for strøm, og mistet programmeringa av keyless go, mulig at dette er forbundet med webastofeilen din også.

 

Mitt beste tips er å reise til Ford med bilen, som kan programmere dette, fjerne den tapte nøkkelen, og gi deg en ny nøkkel så du har reserve.

 

Så det skal gå greit å programmere nøkkelen uten nøkkelkode? Får ta en tlf til ford på dette.. Ser ut til å fungere nå, med unntak av extravarmeren som lyser i displayet. Uansett ingen dum ide med reservenøkkel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår