Gå til innhold

illumina10

Bruker
  • Innholdsteller

    23
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om illumina10

  • Bursdag 08/04/1979

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Passat 130hk
  • Biltype (eks Audi)
    Vw
  • Årsmodell (eks 1995)
    2002
  • Motor (eks 1.6)
    1.9
  • Fylke
    Rogaland

Contact Methods

  • Bosted
    Karmøy

illumina10's Achievements

  1. Så det skal gå greit å programmere nøkkelen uten nøkkelkode? Får ta en tlf til ford på dette.. Ser ut til å fungere nå, med unntak av extravarmeren som lyser i displayet. Uansett ingen dum ide med reservenøkkel :)
  2. Har nå fått nøkkelen til fungere på lås og start. Skiftet batteri. Forrige eier hadde satt ett 70ah inn, jeg satt inn 80ah, da jeg ser at det er standard. Nå må jeg bare rote frem pin koden til radioen... Men 1 problem gjenstår: Extravarmeren står på hele tiden(i følge displayet), dette kan jeg ikke skrue av i menyen. Krysset forsvinner noen sekund, men kommer tilbake. Hva kan det komme av? Har lest om tilfeller der "aktiver nå" er vanskelig å få på i lave temperaturer, men her er det motsatt, og sommer!!:hvaskjera
  3. Kjøpte for 2 år siden en 2008 Mondeo Titanium med automat gir, og har vært veldog fornøyd med det. 1 skår i gleden er at vi i disse årene har purret i forrige eier om å få nøkkel nr 2, som han sier har blitt forlagt i flyttekaos. I det daglige ikke noen krise, men selvfølgelig greit med en reservenøkkel på bakhånd. En problemstilling som aldri har vært mer aktuell en idag!!! Hadde vært ute å kjørt, satt bilen ifra meg noen timer og når jeg skulle ut igjen; fikk ikke låst opp bilen med nøkkelen(fjernstyrt). Byttet straks batteriet, med samme resultat, null liv. Låser opp "manuelt", men bilen er helt død, ikke tegn til liv. Prøver nødløsning for start som jeg finner i boka, uten hell. Prøver meg på å lade batteriet i bilen, og heisann, den våkner. Men den registrerer ikke nøkkelen, og det går ikke an å låse/åpne bilen med fjernstyringen. Jeg får startet bilen nå, med nødprosedyre(late som om nøkkelen er en vanlig nøkkel, dvs holde den der tenningslåsen skal være, og trykke på start. Bilen går, det går greit å kjøre, men ikke tale om nøkkelen blir "funnet", noe av programeringen må jo være på plass ellers hadde den vel aldri startet? En annen ting; Når jeg stopper bilen lyser "extravarmare på", i menyen for parkvarmer er det krysset på "aktivera nu", noe som er umulig å "avkrysse". Uansett hvor mye jeg går utav bilen og låser manuelt fortsetter dette å lyse, noe som er nødt til å trekke mengder med strøm. Noen kloke hoder som har noen tips? Bør det ikke gå an å få programert om denne nøkkelen? (Er svenskimportert bil, og har ikke fått med meg nøkkelkoden når jeg kjøpte den)Noe info må jo finnes på nøkkelen så lenge jeg får startet bilen....
  4. Har fått denne beskjeden i displayet på bilen min(02 1.9 aut). Reagerer litt da selger kunne informere meg om at disse var byttet på klargjøring før jeg fikk bilen(6mnd siden)... Kan denne feilmeldingen gå på noe annet enn bremser også? Snublet in på et Bmw forum når jeg søkte, og der kunne feilmelding på bremser slå inn på girkassen. Noen med erfaring rundt dette?
  5. http://bil.autodb.no/autodb/frame_search.wa2?AdItemId=1296582&_cmd=similar&cb=7827.3682402023 La ut denne for et par dager siden, bilen ble meget fornærmet :rockets , og bestemte seg for hevn. Av alt den kunne gjort bestemte den seg for å streike i revers. Har du Passat med tip-kasse tenker du vel at dette har vært en svakhet på disse bilene og er et velkjent problem, men som sagt: bilen har vært problemfri helt til jeg la den for salg... Har sendt mail både til Nbs og Rats for å få en pris på overhaling/ny kasse. Regner med dette kan koste noe kroner, men er du født med 2 tommeltotter :respect i motsetning til mine 10 har du mulighet til å spare noen kroner på å gjøre jobben selv kan jeg tenke meg. Håper å få inn ca 80000 for bilen, men dette kan diskuteres, prisen blir lavere ekvivalent med hvor mye/lite arbeid og stress jeg blir utsatt for :blunk: Ser jeg kan gå ned til 70000 :blunk: Send mail: gustav@epost.no
  6. Har sendt noen forespørsler nå, takker for tipset... Personlig kutter jeg ut global i adressen :)
  7. Gikk på en smell forleden, hadde lyst å lakkere "tre" interiøret på Passaten. Gikk igang med demontering av det som skulle lakkeres, så tenkte jeg: "Hei, vi har jo pulverlakkering på jobb, det gir perfekt resultat!!" Problemet er da trengs det varme i herde prosessen, tåler denne plasten det? Svar : NEI!! Hehe, dette fant jeg ut ved den vitenskapelige metoden: prøv og feil :) Det var "dekselet" til håndtaket på passasjersiden som gikk til pers, krøllet, med innslag av bobler.... Hvor får jeg tak i nytt? Møller er i utgangspunktet for dyrt, men må man så må man. Ser de fleste opphuggere ikke har denne piecen på sine dørtrekk..
  8. Takker, best å ta tak i det med d samme da.
  9. Verksted sier venstre ytre drivbelg er defekt, har hørt en dunkelyd når jeg kjører i humper så at noe er defekt er det nok liten tvil om. Mitt spørsmål er: hva er ytre drivbelg? Null treff på forumet, null treff på google, skeptisk....... Passat 1.9 2002 mod. forresten
  10. Er den lokale Opel sjappa som har et Mekonomen verksted jeg har brukt noen år, har hatt god erfaring med de hele veien. Lønnet seg å snakke med mekanikeren som skulle ta jobben istedet for kundebehandleren i disken. Hadde full kontroll :) Eneste som irriterer litt er at han sa oljen så fin ut, sannsynligvis har den blitt byttet tidligere, men ikke dokumentert..
  11. Kommer fra verkstedet etter å ha bestilt service 165000+skifte av olje og filter på automatgirkasse. Der kunne de informere meg om at de 2 siste passatene han hadde hatt inne var det ikke filter på. Noen som har vært borti dette? Kan umulig være en god ide å gå bort fra dette???
  12. OK, gassen i bånn og kjinner som bare det, plootselig; Vroom!! Så nå går bilen, ikke på tomgang vel og merke, går heller ikke jevnt før ca 3000rpm, men den går!! Takker for all hjelp og tips!
  13. Har prøvd å koble den fra, akkurat likt, starter alle biler med denne koblet fra? Har tenkt litt på tenningstull også, men skulle tro det ville være antydning til liv, ihvertfall med startgass, siden det er gnist, .
  14. Hørtes mistenkelig likt ut et problem jeg hadde med en mazda jeg hadde for en tid tilbake, viste seg å være slapp reim ned på dynamoen...
  15. Panikk!! Mondeoen til dama har mistet livsgnisten, dvs en dag hun skulle starte bilen bare kjinna å kjinna hun, uten antydning til start. Ville sjekke litt opp i dette, med samme resultat. Sjekket da om bilen fikk bensin, JA, sjekket om det var liv i pluggene, JA. Prøvde allikevel å lufte og rengjøre pluggene, for så og prøve igjen, hadde da en kompis med meg. Da jeg begynte og kjinne var det like dødt som før, helt til han begynte og tukle med det som var av synlige koblinger, plutselig, TADA!! bilen startet om noe ujevn tomgang. Virket fint i noen dager men er helt død igjen nå. Det jeg lurer på : kan det være Lufmengdemåleren som steller i stand så mye problemer? det varr nemlig den han tukla med når vi til slutt fikk start på den sist gang???
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår