lab161 Skrevet Juli 4, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2013 Jeg hadde for noen få uker siden service på min E61 2007 mod. Da ble b.l.a partikkelfilter byttet. Etter ca 1 uke fikk jeg feilmelding på partikkelfilter. Meldingen kommer etter ca 5-10 minutters kjøring. Har lest litt om dette og forstår at dette KAN komme av mye småkjøring.... Er likevel litt skeptisk til at dette dukker opp for første gang, rett etter et filterbytte..... Har i dag kjørt 25 mil. Kjørte da bilen hardt. Meldingen kommer likevel fortsatt. Har forstått at det kan være behov for en regenerering av anlegget. Han som kan dette er ikke tilbake på 3 uker. Kan jeg bare kjøre bilen med denne meldingen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lab161 Skrevet Juli 4, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2013 Etter å ha lest litt ser jeg at partikkelfilter ikke ble byttet på service......trodde det var endel av serviceintervallen, men det er det jo ikke.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Juli 4, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2013 Partikkelfilter er ikke noe som blir skiftet på service. Da ville du nok merka det på regninga da det koster 20 tusen + - avhengig av bilmerke. Det tetter seg etterhvert. Om ikke bilen får startet regenereringsprosessen selv så må du få kjørt utbrenning av det. Må ofte kjøre flere mil sammenhengende for at en slik prosess kan bli utført. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg