Gå til innhold

Bremse problemer etter bytte av skiver, klosser og caliper

Ranger emnet


BTech

Anbefalte innlegg

OK, så det har seg sånn:

Etter å ha fått av rusthælvette som fikk 2´er feil på eu godkjenning, og fått skrudd på nye blanke deler,noe som gikk veldig problemfritt i betrakting til det å få alt av.

 

Det som er problemet er: Når jeg skal kjøre nå, så virker det som at bremsene er låst inne mens jeg gasser. bilen går fremover, men man merker at det er noe som holder igjen.

 

hva må til for å fikse dette? og hvordan gjør jeg det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man må så klart få ut lufta i anlegget da man bytter kaliper/åpner opp systemet.

 

Dette kan gjøres av to personer, hvor den ene åpner og stenger ventilen og andre pumper bremse pedalen. Ellers så finnes det verktøy man kan koble på ventilen som hjelper deg med å lufte. Husk å etterfyll bremseveske i beholderen i motorrommet da du er ferdig ;)

 

Husket du å avfette bremseskivene da?

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okå, jeg har fått lufta ut bremsene og har bremsekraft igjen.

skrudde av begge hjula, og de roterte fint uten å henge. men med en gang jeg skrudde på hjula igjen og skulle kjøre, så var det samme greia.

Kjente på skivene etterpå, (kjørte fram og tilbake en 30 m strekning 4 ganger) og de var glovarme!

 

Anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som er gjort med bilen som kan ha forårsaket dette:

 

Du har bytta skiver og klosser. Er det alt ?

 

Er hjul/felger og hjulbolter standard dimensjon, og samme som før?

 

Siden det sviver greit rundt uten hjul, men ikke når hjula er skrudd på, så vil jeg anbefale å jekke opp bilen og skru av og på hjula igjen og snurre de rundt etter hvert og se når det butter.

 

--


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår