gutt78 Skrevet Juni 12, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2013 Kikket litt på disse stagene bak, noen kaller det styrestag. Men heter vel camberstag. Ser at bolten ikke sitter helt i senter på staget nede, foringen rundt bolten ser helt gåen ut også. Merker ikke noe spess når jeg kjører, litt vibrasjon bak svakt i noen hastigheter. Hvor mye negativ camber skal den ha? Synes hjula skrår litt mye egentlig, på min forrige c4 quattro var de helt loddrette. Vil det være mulig for meg å justere camber enkelt med nye stag, en foreløpig justering før evt firehjulskontroll. Om bilen står helt rett, feste et vater på hjulet mens de justeres. Om bilen har for mye negativ camber; vil den "bryte" litt med bakhjulene når man svinger max og kjører fremover. Synes den gjør det. 1. Hvordan skifter jeg disse lettest, liten guide til meg? Bør vel ikke være så vanskelig. 2. Biltema har ikke, tenkte å ikke kjøpe de dyreste. 3. Noe verktøy jeg må ha utenom vanlig ting? Gaffel for å slå de av? 4. Nye bolter og mommentnøkkel. :thanks Siter 2002 Audi A6 2.4 Quattro Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juni 12, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2013 (endret) Du får dette til å begynne med ;) [ATTACH]39027[/ATTACH] Endret Juni 12, 2013 av Quattro73 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gutt78 Skrevet Juni 13, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2013 Får vel ikke målt det selv Det jeg lurer mest på nå er momentet jeg skal stramme til. Festet nede har jo bolt, så den får jeg holdt igjen. Men den øvre kan vel bli ødelagt om drar for hardt. Elsa viser ikke noe moment merkelig nok. Siter 2002 Audi A6 2.4 Quattro Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juni 13, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2013 Er det disse du tenker på? Venstre og høyre Så lenge du skal montere på nye så gjør det ingenting om de gamle skades under demontering. Er en mindre bra guide for jobben HER Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gutt78 Skrevet Juni 13, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2013 Stemmer, skal montere nye. Derfor jeg lurte på moment for å skru til mutteren NR.8 øverst. Så jeg ikke skader foringen. Samt bolten NR.6. Aldri prøvd skruvat, men kikket der tidligere. Greie priser. :thanks Siter 2002 Audi A6 2.4 Quattro Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juni 13, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2013 (endret) Momentet vet jeg desverre ikke, eneste jeg vet er at mutter 8 er M14x1,5 nylock og mutter 7 er M16x1,5. Er ikke sikker på hvilken stålkvalitet det er på dette men antar det er 10.9, i såfall burde det havne rundt ... Se innlegg under. Endret Juni 13, 2013 av Quattro73 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juni 13, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2013 (endret) Rettelse, fant noen momenter i ELSA. Mutter 8 - 40 Nm. Mutter 7 - 200 Nm :) Endret Juni 13, 2013 av Quattro73 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jägermeister Skrevet Juni 13, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2013 De delene på Skruvat er "billig dritt"... For eksempel den av merke Optimal (G5-516, 600kr) kan jeg selge deg til ca 250kr... For 500-600kr kan jeg kanskje tilby deg LEMFÖRDER, TRW eller SPIDAN. Siter Kvalitetsdeler til de fleste bilmerker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gutt78 Skrevet Juni 13, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2013 Hva er det norskbildelsenter selger? de har til 695kr. Ser det finnes alternativer som er over 1000kr dyrere såklart. Siter 2002 Audi A6 2.4 Quattro Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gutt78 Skrevet Juni 13, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2013 Rettelse, fant noen momenter i ELSA.Mutter 8 - 40 Nm. Mutter 7 - 200 Nm :) Klarte å finne de nå :)! Men en siste ting....akselen på armen, der mutter 8 skal sitte. Denne går rundt, ifølge guiden du linket til skal den slås inn i hullet med klubbe så den skal feste seg så den ikke roterer ...teite greier. Siter 2002 Audi A6 2.4 Quattro Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jägermeister Skrevet Juni 13, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2013 Hva er det norskbildelsenter selger? de har til 695kr. Ser det finnes alternativer som er over 1000kr dyrere såklart. Aner ikke, det står ingen delenummer der. Har sammenlignet bilder med de best kjente merkene (MEYLE, FEBI, MOOG, SWAG, RUVILLE, LEMFORDER, SPIDAN, TRW og andre) og ingenting matcher... Siter Kvalitetsdeler til de fleste bilmerker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juni 13, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2013 Klarte å finne de nå :)! Men en siste ting....akselen på armen, der mutter 8 skal sitte. Denne går rundt, ifølge guiden du linket til skal den slås inn i hullet med klubbe så den skal feste seg så den ikke roterer ...teite greier. Armen skal du jo bytte så gjør ingenting om du ødelegger den. Bruk grovt skyts for å holde den igjen, i verste fall kapp av slik at kun kulen står igjen og hold den med rørtang. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juni 13, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2013 Aner ikke, det står ingen delenummer der. Har sammenlignet bilder med de best kjente merkene (MEYLE, FEBI, MOOG, SWAG, RUVILLE, LEMFORDER, SPIDAN, TRW og andre) og ingenting matcher... Om du selger til samme pris som skruvat, men av kjent merke, da burde han handle hos deg .) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gutt78 Skrevet Juni 14, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2013 Armen skal du jo bytte så gjør ingenting om du ødelegger den. Bruk grovt skyts for å holde den igjen, i verste fall kapp av slik at kun kulen står igjen og hold den med rørtang. Nå er det Nye armen jeg sikter til, der går akslen rundt. Pga den skal sette seg når man slår armen inn i bakstillinga. Men om den ikke setter seg skikkelig blir den vanskelig å stramme nr.8 til når det er låsemutter også :)! Men får prøve i dag å se. Får ikke tatt hjulstillingskontroll på en stund, så får evt justere armene slik det gamle stod litt skrått. Eller rette opp på øyemål, bilen kjøres lite så går vel greit. Siter 2002 Audi A6 2.4 Quattro Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juni 14, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2013 Å, trodde det var den gamle, men ok. Justér camber til 0 (loddrett på flatt underlag) inntil du får tatt firhjulskontrol. Skal være -15 minutter +/- 15 minutter, altså mellom 0 og -30 minutter Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.