KåreKloak Skrevet Juni 12, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2013 Har en Mitsubishi Sapporo 1988 modell med gåen topp. Det er sprekk mellom en olje- og vannkanal noe som gjør at det kommer kjølevæske i oljen. Er svært vanskelig å oppspore brukte Sapporo-deler, men har sjekka en del Hyundai Sonata og H-100 som i bunn og grunn har samme motoren, men med motorkode G4CS isteden for 4G64. Noen som kan bekrefte/avkrefte om topplokket vil passe om hverandre..? Evt om jeg kan få tak i komplett motor fra en Galant/sigma som vil passe direkte i..? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juni 15, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2013 Sapporoen har vel en 2.0 8V med doble forgassere og ~140 hk om eg husker rett, altså en relativt sprek motor, Sonata/H100 har kva? Kva slags kompforhold og kamtider har bagge deler? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KåreKloak Skrevet Juni 25, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2013 Sapporoen har vel en 2.0 8V med doble forgassere og ~140 hk om eg husker rett, alts� en relativt sprek motor, Sonata/H100 har kva? Kva slags kompforhold og kamtider har bagge deler? Mulig den gamle sapporoen hadde 2,0 liter motor, men fra 1987 hadde de 2,4i innspr�ytning. Har lest litt p� internett, da skal vistnok 4g64 v�re 7-bolts veiv, og 4GCS er 6 bolts..? Hva er forskjell? :S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juni 27, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2013 Hvor mange svinghjulsbolter vil jeg antan. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg