Gå til innhold

Nye felger? Go for it?

Ranger emnet


ZynThraX

Anbefalte innlegg

Driver å ser etter noen nye felger da jeg ikke er helt fornøyd med de jeg har idag ;)

Bil : Audi A4 B8 2008

Felg og dekk som står på idag er : 225*50*17 (hvor finner jeg ET?)

Mener jeg har lest at originalt er det ET45 på denne bilen?

Kan jeg isåfall gå over til 235*35*19 ET35?

Og vil dette være lovlig? (Ikle det at det spiller så mye rolle men greit å vite?

Jeg forstår meg bare ikke på alle disse forskjellige tallene på dekk og felg.

Vil det være stor forskjell i comfort og støy ved å gå opp til denne størrelsen?

Audi A4 Avant B8 2.0 TDI 2008 (143hk)

Tidligere hatt :

Honda Accord 2.0 EXi 1992 (133hk)

VW Passat 1.9 TDI 2001 (110hk)

Audi A4 B6 1.9 TDI 2002 (131hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ET står innstøpt på felgen ett eller annet sted, som regel ved navdelen eller på baksiden av eikene om du har det.

Originalt innpress er 45 ja, du kan avvike inntil 15mm totalt fra originalt, dvs inntil 7,5mm pr side.

 

35-profil er lavt og setter krav til 'gode' dekk. Noen dekktyper kan bli forferdelig sporete å kjøre med ved lav profil. Jeg hadde nye Hankook Ventus sport på min bil (18" felger) og det ble mildt sagt forferdelig å kjøre med. Gikk over til Star Performer UHP (225/40-18) og bilen ble som en drøm å kjøre, beste dekkene jeg noen gang har hatt på hva støy, komfort og retningsstabilitet angår. Derfor er det ikke enkelt å svare på ditt siste spørsmål da svært mye er opp til dekkene du setter på felgene.

 

Litt om tallene på dekk og felg;

http://www.bilforumet.no/andre_forum/felg-og-dekk/305545-noen-som-har-erfaring-med-a-kjope-dekk-fra-internett.html#post2974284

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.

Dette med boltsirkelen. Forstått det slik at det er 5x112 jeg skal ha. Er det noen slingring her eller må det være nøyaktig 5x112?

Audi A4 Avant B8 2.0 TDI 2008 (143hk)

Tidligere hatt :

Honda Accord 2.0 EXi 1992 (133hk)

VW Passat 1.9 TDI 2001 (110hk)

Audi A4 B6 1.9 TDI 2002 (131hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ha felger med boltsirkel 5x112, ingenting annet.

Har du feil antall bolthull så sier det seg selv at det aldri vil passe, det samme gjelder med feil diameter på boltsirkelen. Riktignok finnes det slingrebolter, men det er kun siste utvei, altså kjøper man felger som passer, ikke noe som ikke passer ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg ser litt på brukte felger, men er ikke lett å finne de felgene jeg ønsker med riktig boltsirkel, så jeg lurte litt på dette med slingrebolter. Hvordan er det med dette? Er dette svært uheldig å bruke? Noe jeg må vite angående bruk av slike?

 

Mange av felgene jeg har sett på er 5x110, og slik jeg har forstått det skal det være slingrebolter som går fra 5x110 til 5x112.

Audi A4 Avant B8 2.0 TDI 2008 (143hk)

Tidligere hatt :

Honda Accord 2.0 EXi 1992 (133hk)

VW Passat 1.9 TDI 2001 (110hk)

Audi A4 B6 1.9 TDI 2002 (131hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår