jonham05 Skrevet Juni 5, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2013 Hei :P Fader har ein Volkswagen passat 2003 1,9 TDI 131hk. Da vi kjøpte bilen fikk vi beskjed om at der stod ein chipp i bilen, og han lurte på om han skulle ta den ut, men det ville ikkje fader. Men no vil han ha den ut og det eg lurer på no er kor sitter chippen i motoren. Takker for svar :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juni 5, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2013 Chip sitter nok i ECU, og om den skal fjernes så må original chip innmonteres, ellers starter ikke motoren (kan ikke kjøre uten). Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonham05 Skrevet Juni 5, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2013 (endret) Okey :P Kor henne på motoren sitter ECU koblinga ??? Kor får man tak i orginal chip til bilen for den har vi ikkje :/ Endret Juni 5, 2013 av jonham05 feil skreve Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juni 5, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2013 (endret) ECU sitter vel i boksen rett ved siden av bremseservoen. Endret Juni 5, 2013 av Quattro73 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonham05 Skrevet Juni 5, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2013 Okey, du mente vel Volkswagen forhandler. Er dette skjema for passat ??? :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
P o p i c a Skrevet Juni 5, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2013 Det er 2 forskjellige måter å "chipe" en bil på. Hardware og/eller software. Den første er en Power Box som kobles til bilen sin ECU og tar over bilens ECU. Dette kan være skadelig for motoren hvis det brukes entusiastisk for lange perioder av gangen. PowerBox'n kau du finne i dashbordet, under rattet, f.eks. Andre måten er ECU remap. Her, chiptuneren optimaliserer bilens ECU for bedre effekt, lavere forbruk, osv. For å "ta den ut" må du tilbake til chip tuning firma for å skrive på nytt ECU'ens originale mapper. Detter gjøres gratis, som vanlig. Jeg har ECU remap selv og har kjørt over 100.000km med den, uten å ha noe problemer med motoren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juni 5, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2013 Sorry, blander sammen med en annen tråd ;) Rettet nå :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonham05 Skrevet Juni 5, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2013 Takk :P Men det eg ikkje veit er om det er brukt powerbox, software, hardware for og chipe bilen. Kordan kan eg finne ut av det, uten om og må spørre den forrige eigeren. :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg