kjetillund Skrevet Mai 28, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2013 Hei. Har fått et brudd i eksosen på 406'n. Det er rett etter "flex"-delen, der eksosen kommer ned fra motoren, mellom forhjulene. Røret har rustet helt av. Litt dårlig forklart, men håper dere skjønner. Har bestilt verkstedtime for sveising, men rekker ikke det før ferien. Greia er at vi gjerne skulle brukt bilen på langtur. Noen problem med dette? Har kjørt bilen noen uker slik allerede. Vil den ta mer skade av å bli kjørt i 10-12 timer, kontra vanlig bruk? Vanskeligere å sveise? Tåler katalysator det? Du hører en del lyd når du står utenfor bilen, men i gang er ikke lyden noe problem. Er klar over risikoen for teknisk kontroll, miljøhensyn etc.. Spurte på verkstedet, men de vil selvfølgelig ikke anbefale noe slikt. (men de trodde ikke det var noe problem..) Takker for svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4pekatt Skrevet Mai 28, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2013 Haha, det går helt fint... Bilen høres ut som en traktor, lufta går ikke dit den skal og du forurenser, men det går bra. Motoren dytter ut eksosen fra forbenningskamrene uansett, så du har ikke noe å frykte.. ;-) (Med mindre motoren din blåser flammer, som om det var fra en "Fast and the furious" film :) ) Siter - 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her - 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her Problemer med Golf 3? Ta en titt her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 28, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2013 Problem som kan oppstå er om noe nærliggende lekkasjested ikke tåler varme og tar fyr. Et annet problem, om lambdaer er etter lekkasjested så vil motor få helt feil blanding. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4pekatt Skrevet Mai 28, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2013 Meget sant.. Men, om man kobler ut lambda, vil vel motor gå i "nødmodus" og blande basert på fabrikkinstillinger? Siter - 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her - 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her Problemer med Golf 3? Ta en titt her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remulade Skrevet Mai 28, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2013 Om du skal kjøre langtur så ender du opp med hodepine pga eksos-lukt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4pekatt Skrevet Mai 28, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2013 Kan jo slå av klimaanlegget og åpne vinduet da.. :) Siter - 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her - 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her Problemer med Golf 3? Ta en titt her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 29, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2013 Om man kjører med lambda utkoplet så ryker den temmelig fort, og de er dyre... Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjetillund Skrevet Mai 29, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2013 Om man kjører med lambda utkoplet så ryker den temmelig fort, og de er dyre... Ok. Noen som vet hvor lambdan sitter på en Peugeot 406 2003? Har allerede kjørt bilen på en 3-timers tur, merket ikke noe til eksosen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 29, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2013 La lambda være tilkoplet, det er minst like bra som noe annet ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4pekatt Skrevet Mai 29, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2013 Dersom du vil være på den "trygge" siden, kan du kjøpe eksosbandasje på biltema, som du fester med eksospasta eller noe.. Tror ikke eksosklemmer vil få plass :-) smør endene på begge rørbitene med eksospasta / reparasjonspasta, sett dem inntil hverandre, surr eksosbandasje rundt, og smør mer pasta rundt bandasjen - Spesielt rundt kantene. Deretter varmer du pastaen med en varmluftspistol(Hårføner funker til en viss grad). Når pastaen blir varm, stivner den - Og duhar en midlertidig eksos, som ikke vil ta fyr på noe som helst! når du har varmet pastaen nok, starter du bilen og lar den bli driftsvarm - La den gå i 5 minutt på tomgang etter det, og slå av igjen.. Teorien her er at pastaen skal holde godt nok på eksosbandasjen, som substitutt for eksosklemmer! ;-) Og VIPS, så har du eksos som er godi en liten stund til.. Jallajalla.. ;-) Siter - 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her - 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her Problemer med Golf 3? Ta en titt her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.