JohannesN Skrevet Mai 21, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2013 Har nå hatt A6en i snart 3 år, uten å hatt mulighet til å låse bagasjerommet. Vurderer å dra på en lengre tur med bilen i sommer, og da må jeg enkelt og greit kunne låse bagasjerommet. Jeg kan stappe inn nøkkelen, men det går ikke an å vri den rundt. Bagasjerommet kan lukkes opp og igjen helt fint, men ikke låses. Sentrallåsen fungerer heller ikke, så kan ikke låse bagasjerommet på den måten. Noen som har noen ideer om hva problemet kan være, og vet om en relativt enkel og helst billig måte å fikse det på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JimCKF Skrevet Mai 21, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2013 Om du tar av trekket oppi bagasjeluka (festet med 6 skruer på ene langenden) kan du sjekke sentrallåsen i alle fall =) Siter '92 Opel Calibra 2.0i (solgt), '86 BMW 728i (solgt), '93 Opel Calibra turbo 4x4 (solgt), '95 Audi A6 2.0, '96 Hyundai Coupe 2.0 (skrotet), '94 VW Passat 1.9td Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard19 Skrevet Mai 22, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2013 Jeg sleit med samme problem. Tok av trekket i bakluka og da så jeg at vakumboksen som styrer dette var ødlagt.. Skiftet ut denne og etter det så har den fungert problemfritt :) men jeg får heller ikke inn nøkelen i bakluka, aner egentlig ikke hvorfor tenkte kanskje at bagasjeluka har blitt skifta ut eller noe en gang i tia.. så ga f i hele den biten der. Så lenge den fungere på sentralåsen så er det jo samma egentlig :) Men har du sjekket om sikringen til sentralåsen er hel? Siter Bmw 316 (e36) R.I.P Bmw 320 (e36) Solgt Nissan Primera (p11) Solgt Audi 2.6 (a6) 95 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JimCKF Skrevet Mai 22, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2013 Jeg får forresten heller ikke nøkkelen inn i låsen. Ser for meg at noen har brukt makt når den har vært frosset. Siter '92 Opel Calibra 2.0i (solgt), '86 BMW 728i (solgt), '93 Opel Calibra turbo 4x4 (solgt), '95 Audi A6 2.0, '96 Hyundai Coupe 2.0 (skrotet), '94 VW Passat 1.9td Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard19 Skrevet Mai 23, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2013 Virker som det er flere som sliter med dette.. Så godt mulig det er noe sånt ja JimCKF :) Jeg får forresten heller ikke nøkkelen inn i låsen. Ser for meg at noen har brukt makt når den har vært frosset. Siter Bmw 316 (e36) R.I.P Bmw 320 (e36) Solgt Nissan Primera (p11) Solgt Audi 2.6 (a6) 95 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gutt78 Skrevet Mai 24, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2013 Ganske vanlig, hos meg får jeg låst med den nøkkel som er mest brukt og slitt. Men den reserven som er helt strøken får jeg ikke inn....låsen har nok blitt slitt til nøkkelen som er blitt brukt fast. Siter 2002 Audi A6 2.4 Quattro Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gutt78 Skrevet Mai 30, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2013 Ops...nå får jeg ikke låst den opp igjen med nøkkel, etter å ha låst den med nøkkel. Sentrallåsen virker jo ikke. Dra av trekket fra innsiden etter å ha fjernet 2 skruene til håndtaket? kommer jeg lett til for å åpne den da? hva ser man etter? Siter 2002 Audi A6 2.4 Quattro Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg