Gå til innhold

Stereo i Mercedes W124

Ranger emnet


brani

Anbefalte innlegg

Hallo!

Har en Mercedes W124 med dårlig stereoanlegg. Er bare lyd i høyttalerne på dashbordet, og radioen er bytta ut av forrige eier. Prøvde å koble til høyttalerne som sitter i hattehylla, men radioen ble glovarm og det begynte å knitre i lyden.

 

Tenkte å ordne bedre lyd i bilen etterhvert, men først må det planlegges litt. Siden jeg ikke har så mye peiling på dette så trenger jeg litt info og tips fra dere her på forumet.

 

Planen min er å få lyd i alle fire høyttalerne + litt bass. Hva er det jeg trenger da? Det er utgang for phonokabel i radioen. Skal jeg ha en egen forsterker til høyttalerne som er kobla til phonokabelen? Kan jeg da justere på "faden" (eller hva det nå heter) på radioen ?

 

Jeg har ikke tenkt å bruke så sinnssykt mye penger på dette. Vet ikke helt hva budsjettet skal ligge på, da jeg ikke er sikker på priser og sånt her. Men det er måte på hvor mye som er verdt å bruke vel...

 

Håper dere ser situasjonen og kommer med en grei løsning her.

Ordforklaringer og begreper er et pluss ;)

Mercedes-Benz W124 200D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du bruke opp all plassen i bilen på en diger basskasse? Eller vil du ha en liten alt i et (bass og forsterker) i bilen?

 

Vil du ha en forsterker som klarer alle høytalere, eller vil du ha en til front og bak høytalere og en til bassen?

 

Er du kresen på lyden?

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt i ett er vel mer praktisk?

Har ikke peiling på åssen forsterker jeg vil ha. Funker det bra med en som tar alle?

Om jeg er kresen på lyden? Spørs litt hva du legger i det, men en ting er sikkert; den lyden som er i bilen nå liker jeg ikke! Vil jo ha greit med bass ihvertfall. Tror forresten jeg ikke er så ille kresen på lyden jæ

Mercedes-Benz W124 200D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om høytalerne er originale så bør du bytte de ut.

 

Jeg har en alt i en forsterker og det låter bra i bilen min.

Denne: dynaBel BF0756 - 4x75 + 2x200 Watt RMS Bilforsterker (Produktdetaljer) [dynaBel AS]

 

Det du burde begynne med da, det er å få en forsterker, og bytte høytalerne. Da vil du få mye bedre lyd alt der. Så får du vurdere videre om du vil kjøpe en bass og koble til.

 

Hva slags spiller har du i bilen?

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenwood har veldig tam lyd (min erfaring)

 

På de aller billigste modellene av Kenwood er jeg enig med deg i det. Men en Kenwood spiller som for eksempel KDC-BT61U, KDC-BT92SD eller KIV700 er det en annen opplevelse :)

 

*edit

Men skal du ha verdens beste cd spiller til bil er jo Pioneer DEX-P99RS the number one. Den koster, men er verdt det. En Premium spiller.

Endret av Heenster

98 Audi A6 Avant 4B,C5 2,4 30V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår