Gå til innhold

Bilstereo muter og kommer tilbake

Ranger emnet


svefol

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har et problem!! Har nå hatt to bilstereo med samme problemet, så jeg antar jeg trenger en bedre forklaring på fenomenet. Ved kjøring kan lyden plutselig bli borte (spiller fortsetter å gå iht grafikken) for så å komme igjen like uanmeldt. Iblant forårsaket av humper, men det er ikke et godt nok mønster til at jeg holder fast ved det. Spiller helst fra sd-kort eller usb. Når stereo muter gjelder dette alle de forskjellige inputs.

 

De spillerne jeg har hatt er begge relativt billige, men siden de har samme svakhet hører jeg gjerne et råd om hva som er feil.

 

Beste hilsen Sverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en ledning bak spilleren som heter "telephone mute" eller lignende, som er tiltenkt å kobles til fastmontert handsfree. Hvis denne ledningen kommer inntil jord, muter spilleren.

 

Hvis ikke det er feilen, må det rett og slett være dårlig kontakt, men rart det skal gå ut over alle høyttalere samtidig

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for gode tips rainman og JChE! Jeg drog ut spilleren, og fant der at pluggene satt godt i, det var ingen hengende muteledning (hele opplegget har jeg satt i selv, på en '74-modell Austin, så det var ikke mer ledninger enn jeg hadde formening om hva betød).

 

Jeg kjørte bevisst i en dump litt fort, og da koblet den ut. Slik har den vært siden noen mil. Prøver meg vel på reklamasjon imorgen.

 

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår