theda9el Skrevet Mai 10, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2013 Hei! Jeg har en Golf 5 tsi 1,4 2008 modell. Har i vinter syntes at bilen har vært litt "slapp", men har tenkt at dette bare er innbilning. Her om dagen kom en varsellampe på avgassystemet opp. Jeg merket ingen forskjell på bilen fra før/etter lampen lyste. jeg ringte et VW-verksted og bestillte time. De sa jeg kunne kjøre frem til verkstedtimen siden jeg ikke merket noe på bilen. Idag var jeg på tur opp et fjell og merket plutselig at motoren mistet mye kraft. Bilen starter og går, høres fin ut, men har mye mindre fres enn tidligere. Har ikke time før på tirsdag. Høres dette ut som lambdasonden? Evt, hva annet kan det være? Turbo, kompressor? :omfg Thanks, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwperformance Skrevet Mai 10, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2013 1,4 motorene suger max er vell den kjente stempelring feilen her også dårlig komp i en eller flere sylindere Siter 04-Passat 3bg 97-Golf mk3 stv 09-Scirocco 1,4tsi 93-polo db drag 99-lupo'n Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 10, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2013 Kan meget gjerne være lambdafeil ja, og du kan kjøre frem til tirsdag. Hva som er galt får du vite da ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg