Rudi Letzing Skrevet Mai 6, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2013 Hei. Lurer på om det er noen som har erfaring med å bytte børster på Sharan sin dynamo? Og må jeg ta av dynamoen for å bytte? Har sett noen videoer på youtube, og der bytter dem uten å ta av dynamo. Min dynamo ser slik ut: Noen som vet? Har en Sharan tdi 2001 mod. 120 amp AUY motor Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 7, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2013 Børster og laderegulator er samme enhet, kan byttes uten å ta av dynamo. Ta (helt) av en eller begge batteripolene før du kopler ifra ledningene bak på dynamoen. Skru så av bakdekselet på dynamoen, du vil da de laderegulatoren/børsteholderen, nr 4 på bildet under. Regulator med børster. Denne skrues løs og ny monteres inn, skru så alt sammen igjen og monter polskoene på batteriet til slutt. Og når det gjelder polsko på batteriet så skal alltid minus løsnes og koples ifra først, samt settes på og skrues til sist. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rudi Letzing Skrevet Mai 9, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2013 Tusen takk for svar. Da var Regulator med børster tatt av og sjekket, men var vist ikke noe feil med den.. Børstene så lange og fine ut.. Så må nok bytte hele Dynamoen. For det kan vell ikke være noe annet en den når bilen ikke lager strøm. Må lade batteriet med vanlig batteri lade.. Men tusen takk for hjelpen=) Nå lærte jeg meg noe nytt i dag også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 9, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2013 Prøvde du med ny regulator? Kan være selve regulatoren som er defekt, ikke nødvendigvis børstene ;) Om ikke så prøv hvertfall først. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg