Einar Skrevet Mai 12, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2013 Laurel har vel heller ikkje limt rute.... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet Mai 15, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2013 (endret) Me jobber med bilglass og eg e med og bytte ein del,me har ein brosjyre fra norges bilbransjeforbund(NBF). Her står det: Dette sier loven I synsfeltet skal det ikke forekomme skader med diameter over 10mm. Etter evt reperasjon skal den "matte flekken" heller ikke ha ein diameter på mer enn 10mm. Øvrig ruteareal: Utenfor synsfeltet godtas reperasjoner av skader,sprekker og lignende,dersom de ikke har vesentlig betydning for sikt og sikkerhet Anbefalt praksis: Slagskader med sprekker som går ut til rutekanten,kan ikke repareres. Reperasjon anbefales ikke hvis det er to slagskader innenfor ein diameter på 100mm. Det står også: Bilens glass er ein viktig del av det selvbærende karosseriet. Frontruten fungerer blant annet som ein "vegg" for kollisjonsputene. Skader som reduserer denne viktige funksjonen,medfører en alvorlig sikkerhetsrisiko for fører og passasjerer. Endret Mai 15, 2013 av rainman Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Renax Skrevet Mai 15, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2013 Bilens glass er ein viktig del av det selvbærende karosseriet. Frontruten fungerer blant annet som ein "vegg" for kollisjonsputene. Dette frafaller vel på en bil som hverken har limt frontrute eller airbag'er, som f.eks en Golf 2 eller en gammal Laurel? Siter -Passat 90 mod 1,8l [bruksbil] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet Mai 15, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2013 Ja det gjør det da,så den skal kunne eu godkjennes uten problem ifølge loven. Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scortech Skrevet Mai 18, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2013 Har du kasko på bilen så koster det ikke en krone å bytte ut ruten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Mai 18, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2013 Ikke nødvendigvis, mange kasko-forsikringer har egenandel på 2000 på ruteskift. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet Mai 18, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2013 Stemmer det JChE,steinsprutskade uten bytte av rute dekkes med kasko og med nesten alle delkasko. Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scortech Skrevet Mai 18, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2013 Sant det folkens..Har egenandel på 500 hvis egenandel må til :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet Mai 18, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2013 Hvor har du forsikring? er det 500kr kasko for bytte av frontvindu du meiner? Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scortech Skrevet Mai 19, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2013 Enter. Ja. Står det i forsikringspapirene mine. Tegnet nylig forsikring på den nye brukte bilen min. Fikk forsikring med full kasko til 4300,- på bilen. Ganske god pris synes jeg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet Mai 19, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2013 Ja det hørtes bra ut,har 2000kr egenandel men så har jeg 3forsikringer hos gjensidige og da skal man ha -4000kr i egenandel ved skade. Er usikker på hvordan det fungerer egentlig. Skal sjekke opp enter,eg betaler 4120kr i året for full kasko men det er golf4 2001mod. Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg