Eplejus Skrevet Mai 4, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2013 En kjenning av meg har havnet i en litt kjip situasjon. Han leide tidligere en del av et lokale for å ha som verkstedplass. P.g.a økonomisk situasjon så kunne han ikke betale leie på noen måneder og måtte derfor til slutt flytte ut av lokalet. Han sleit med å finne ny plass til bilen han hadde stående der, og nå i mellomtiden, så har de andre han leide sammen med, sendt bilen hans til skroting. Bilen i seg selv var ribbet ned og ikke verdt så mye i den stand den stod i, men han har fremdeles et stort billån igjen på bilen. (kr 75.000+) og det var jo meningen at bilen skulle pusses helt opp. Hvordan er de juridiske reglene for dette? Kan hvem som helst skrote en bil som er "forlatt"? Siter -Nissan 200SX S14A '99 http://www.eplejus.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KIRK Skrevet Mai 4, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2013 Trodde ikke dette var mulig. Jeg ringte nettopp og hørte om hvordan jeg skulle gjøre det når jeg skulle hive en bil som ikke var registrert i mitt navn, og fikk til svar at de tok IKKE imot bilen om jeg ikke hadde kjøpskontrakt e.l. med forrige eier. Men dette bør vel gå som tyveri, ettersom de har tatt den uten tillatelse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eplejus Skrevet Mai 4, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2013 Jeg er usikker på alle detaljene, men bilen er iallefall skrot. Godt mulig de bare har sendt den til en vanlig søppelskrot. Karroseriet var absolutt helt ribbet, så ikke så vanskelig å kappe den opp i 3-4 deler og få kjørt den bort. Siter -Nissan 200SX S14A '99 http://www.eplejus.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet Mai 4, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2013 En kjenning av meg har havnet i en litt kjip situasjon. Han leide tidligere en del av et lokale for å ha som verkstedplass. P.g.a økonomisk situasjon så kunne han ikke betale leie på noen måneder og måtte derfor til slutt flytte ut av lokalet. Han sleit med å finne ny plass til bilen han hadde stående der, og nå i mellomtiden, så har de andre han leide sammen med, sendt bilen hans til skroting. Bilen i seg selv var ribbet ned og ikke verdt så mye i den stand den stod i, men han har fremdeles et stort billån igjen på bilen. (kr 75.000+) og det var jo meningen at bilen skulle pusses helt opp. Hvordan er de juridiske reglene for dette? Kan hvem som helst skrote en bil som er "forlatt"? Fikk han beskjed om å flytte bilen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eplejus Skrevet Mai 4, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2013 Fikk han beskjed om å flytte bilen? Yep Siter -Nissan 200SX S14A '99 http://www.eplejus.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwperformance Skrevet Mai 4, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2013 Di kunne ha satt den på utsida eller ringet til falken å fått dem teå hente bilen å tatt den i varetekt der men å skrote andres bil har dem ikje lov til Siter 04-Passat 3bg 97-Golf mk3 stv 09-Scirocco 1,4tsi 93-polo db drag 99-lupo'n Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg