Gå til innhold

Montere tåkelys, TIPS?

Ranger emnet


Thomas3B

Anbefalte innlegg

Tips; Sjekk om du har tåkelys funksjon både bak og fremme på bryteren din. Hvis ikke må du har ny bryter med dette forran (om du vil ha det så originalt som mulig, som jeg foretrekker klart over andre løsninger) og relee sett til å drive de :) Ser for meg ut som det bare er å nøkke ut plastgrillene du har orginalt (på min 3bg var det bare klipset, men lettere å få av når fangeren er av såklart) og trykke/klipse på plass de nye :)

"Exhaust go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster" - Jeremy Clarkson

 

2005 Passat 1,9TDI | [x]2004 Mondeo 2.0TDci - solgt | [x]1994 Corsa 1,4 - solgt | [x]1990 Golf 2 1,6 - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det er jo lettere å trekke kablene om fangeren er av da :) Hvis motorrommet er noenlunde likt som på min 3BG (2005) så har jeg en liten oppskrift på kabeltrekkingen.

 

1. Før kabler gjennom i gummistykket i døren - og legg de opp langs skjermen, og under panseret (innenfor panserløfteren)

 

Her kan det være greit å stikke hullet oppover, slik at det ikke kommer vann inn -også sikaflex sort kan påføres som tetting.

 

2. Ta av dekselet som går langs hele torpedoveggen (det med batteriluken på)

 

Skjøt kablene når de kommer innunder panseret -bruk gjerne kabelsko eller wago koblingsklemmer. Om du bruker kabelsko vil jeg råde deg til å ha krympestrømpe på eller etv hylse for at det skal bli vanntett.

 

3. Trekk kabler i hver sin retning fra skjøten. Trekk + og - ned til passasjersiden og ut sammen med kabelføringen som allerede går ut der, og legg den bak luftfilterboksen og ned bak frontlykten. På sjåførsiden trekker du også + og - rett frem og ned bak frontlykten. Er en god ide og stripse kablene så de ligger i ro -strips hver 20cm burde holde. Evt legge kablene i sort PVC rør. Tape er JALLA :D

 

4. Av med frontfangeren, der du har satt på de nye tåkelysene. Da kan du komme til i bakkant og koble skikkelig. Voila! (mulig du trenger koblingsstykker til de nye liktenes kontakt, jeg byttet til xenon og tok en gummihette jeg tredde kabler inn i og tettet, koblet med wago på innsiden)

 

Og såklart koble via rele og bryter inni bilen, enten uorginal eller orginal bryter, your choice!

"Exhaust go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster" - Jeremy Clarkson

 

2005 Passat 1,9TDI | [x]2004 Mondeo 2.0TDci - solgt | [x]1994 Corsa 1,4 - solgt | [x]1990 Golf 2 1,6 - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[ATTACH]38631[/ATTACH]

 

Laget sammen et kjapt koblingsskjema på 5min. Håper det går an å forstå hva som er tenkt her :) Om du skal ha xenon anbefaler jeg å legge ballastene der du skjøter kabelen. Mye lettere å komme til for å skifte, og koble fra ved EU ;)

post-34014-13804855051674_thumb.png

"Exhaust go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster" - Jeremy Clarkson

 

2005 Passat 1,9TDI | [x]2004 Mondeo 2.0TDci - solgt | [x]1994 Corsa 1,4 - solgt | [x]1990 Golf 2 1,6 - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår