Gå til innhold

Dezuna's opel omega b 2.5td

Ranger emnet


dezuna

Anbefalte innlegg

er det chipen som styrer tomgangen på denne? den går nemlig på 500rpm på tomgang, og det rister som bare f...

 

Nix, men tomgang er litt lav på disse, og hjelper vell ikke så mye med dårlige motorfester..

Btw, hvor varm blir bilen? Finnes 2 forskjellige termostater til disse, en som åpner på 82 grader og en på 88.

Sistnevnte funker en del om du har dårlig varmeapparat ;)

 

Det aller første du bør gjøre er og blende EGR, ett rør på ca 0.5 - 1" som går fra manifold til innsug.

Såfremt du ikke har nye typen, det ser du fort på manifold.. har du en 90 graders vinkel der, plukk av dritten og sveis igjen hull!

Har du en fin bøy, og seff om røret er pent og helt så la det være til det sprekker, disse tåler en del!

 

Chip kan jeg fikse deg, trenger kun litt nr på hjernen din.

850kr! Bremset 172hk med samme chip, 1.6 bar i trykk, 3" eksos å åpent filter.

Dog en veldig god motor! Trenger du så send en SMS til meg, 94970866.. er ikke så ofte her inne :)

 

Og ja, er 1.1 bar orginalt i disse ;)

Null stress med 2 bar om du ønsker, turbo lever ikke så fryktelig lenge men kompis kjørte over 1 år uten problemer.

Oooog en siste ting, siden du nevner større turbo..

 

BMW 535 diesel turbo passer på tror jeg, ikke helt sikker men en annen Opel freak her i Trøndelag som sier så. ;)

Endret av jimmen

97- Volvo V70R AWD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har nokk den 88 grader termostaten, driftstemperaturen på den er rett under 90 grader.

 

chip sier jeg ikke nei takk til. målet mitt er vell 1.8-1.9 bar.

3" eksos å åpent filter er på vei inn i bilen :)

 

hva vill skje om jeg fjerner egr da?

Mvh.

Arild Musum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Lenge siden det har skjedd noe her. Har forsåvidt ikke skjedd noe spesielt heller da. Har bare kjørt delebilen inn i verkstedet for og begynne å plukke av understell som skal sandblåses og lakkeres før det blir satt på denne bilen :) skal også ta interiøret fra denne, da det som står i er litt slitent.

Mvh.

Arild Musum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

har fått gjort litt i det siste. har glemt å tatt bilder da men. har fått skiftet alt i forstilling, så den er så god som ny. har plukket ned bakstilling av delebilen å tatt fra hverandre, skal ta den med på jobb en dag å få det sandblåst og presset ut foringer :) etter det skal hele understellet være så godt som nytt :) skal prøve å huske å ta bilder neste gang jeg er ute å skrur bil :)

Mvh.

Arild Musum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

fått tilbake bakstilling fra sandblåsing :) nye foringer og lager er presset inn.

 

20130827_115124_zps2cf862bf.jpg

 

20130827_115128_zpse08dcf7a.jpg

har brukbar presse :p

 

20130828_103235_zpsab07303e.jpg

ferdig presset

 

20130827_122137_zps32365406.jpg

 

20130828_103240_zps73d801a6.jpg

 

20130828_103246_zps3e7470d0.jpg

 

20130828_103252_zps835ce018.jpg

 

20130828_103313_zpsaa8b7b9e.jpg

måtte lage verktøy for og få presset inn foringene i bærebruene.

 

mangler bare å få det grunnet og tectylert nå, så er det bare å sette på plass.

Mvh.

Arild Musum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som følger med? vært hyggelig med tilbakemelding :) har fått grunney og tectylert hele bakenden nå. så da skal jeg montere den over helga. men i helga er jeg i oslo på melodi grand prix junior :)

 

 

Jada følger med men gidder ikke altid skrive :thumb ser bra ut fortsett med updates

Don't follow me, I'm lost too..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår