Gå til innhold

Dezuna's opel omega b 2.5td

Ranger emnet


dezuna

Anbefalte innlegg

Hei! har en omega b 2.5td som skal gjøres litt med. ikke noe stort prosjekt. dette kommer til å være ett sakte gående prosjekt på grunn av økonomien.

 

planer:

- pusse ned rustflekker

- hel lakkere bilen i samme farge

- coilovers eller bare fjører til å begynne med.

- felger

- chip

- større turbo eller bare skru opp trykk

- montert intercooler

- hel overhaling av motor etter hvert.

- bytte clutch

- overhale understell

- tectylere undersiden av bilen.

- fikse alle skjønnhetsfeil på bilen.

- 2.5" eksos

 

Det er en del småfeil på denne bilen, som må gjøres noe med asap. Detter er også bruksbilen min, så må ta det litt etter litt :)

 

Bilen er en 96 mod. har gått 280 000 og er litt sliten. ganske fin for rust, bare noen flekker her og der. kjøpte bilen for ganske nøyaktig ett år siden. når jeg sier den er sliten så tenker jeg mest på understell, motor er bra og karroseri er forholdsvis bra. men clutchen holder på å ta kveld.

 

 

legger til bildet senere siden jeg sitter på tellefonen nå :)

Mvh.

Arild Musum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lader vell en god del orginalt disse? 1-1.2 bar har jeg hørt, stemmer sikkert ikke det men. første pri er å få fikset understell, på ene navet bak mangler det 2 hjulbolter (knekt og stuck i navet) så det må jeg fikse først. så blir det vell clutch. :)

Mvh.

Arild Musum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vises godt at det er noen unge som har hatt bilen før meg.. har funnet en del sånne "quickfix" på den. kabler er bare teipet og stripset en eller annen plass og lyktespyler slangene er bare stripset igjen ( ikke rart spylerveska mi forsvant på 123...) :p legger ut bilder senere i kveld :)

Mvh.

Arild Musum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår