Gå til innhold

Golf 2 1.6 oljelampe / trykk

Ranger emnet


Marshtin

Anbefalte innlegg

Hei!

For ca 14 dager siden var jeg langt hjemmefra på kurs, og hadde lagt merke til at det var en slags smørje av olje og skitt rundt oletrykksensoren på blokka..

Da jeg skulle kjøre hjem fra kurset begynte plutselig oljelampa i bilen å blinke og ule. Skrudde selvfølgelig av motoren med en gang, men tenkte etter en stund at hvis det ryker så ryker det.. Nå har jeg kjørt en stund med dette og kommet fram til at ulinga og blinkinga begynner først når motoren er varm.

Nå har jeg byttet sensoren på blokka, og nå blinker oljelampa hele tiden og ulinga er likens som før.

Tenker at hvis oljepumpa hadde vært gåen så hadde den vell ryki nå? Har skiftet olje og filter btw..

Noen som kan hjelpe meg? Hva er galt?

It is not consequences of the action which make it right or wrong, but the motivation of the individual performing the act.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel to oljetrykkbrytere på motoren din, en på 0.3 bar som er aktiv under 2000 omdr og en på 1.8 bar som er aktiv over 2000 omdr. Enten to ved oljefilteret eller en ved filteret og en bak på toppen.

Om ting endret seg etter at du byttet trykkbryter så har du sikkert satt i en feil type, husk disse finnes som både NO og NC og kan IKKE byttes om hverandre. Disse er også fargemerket slik at de ikke skal forveksles.

 

NO = Normally Open = lukker når trykket er over angitt verdi --> 1.8 bar

NC = Normally Closed = Åpner når trykket er over angitt verdi --> 0.3 bar

 

Bora_Caddy_Golf_Jetta_Passat_T4_T5_Volkswagen_Backup_light_switch_oil_pressure_switch_634556719689659343_2.jpg

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår