kansel Skrevet April 18, 2013 Rapporter Share Skrevet April 18, 2013 Meeep. ok vet ikke helt hvor jeg skal starte, men ok. jeg må gire bilen selv, da jeg vet velgerbrytern som sitter på kassa er gåen (i noen gir lyser alle lys, og i enkle lyser bare ett osv osv) og det har egentlig fungert greit. men, jeg har hatt en rar lyd fra ca midt under bilen. vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, men en form for rotorlyd burde man vel kunne bruke. så, i går skjedde det. nå kan jeg altså bare kjøre på 1. gir. når jeg girer i noen andre gir og gir gass. så øker turtallet som om bilen skulle stå i fri. men, noen ganger kjenner man at det nøkker bittelitt i bilen, før det bare høres ut som du gir 7-8000 omdreininger i fri. så da lurer jeg på om det faktisk kan være Diff som er gått? for testa igjen etter at bilen var blitt kald. for å se om det kunne være olje eller om det i det hele tatt ble noe forskjell. det jeg merka, det er at om jeg gir på i 1.gir til 80 km/t og så peiser den i D på kasse og slipper ut gassen bittelitt. så klarer den å holde den hastigheta du har. men gir du litt gass, så øker turtall og ja logisk nok du kommer ingen vei utenom å sette den i 1. igjen.. så tenker jeg må spørre dere, som garantert har vært plaget mer enn en gang med opel, dere også :p for jeg gir snart opp bilene o.O men, har fått mye god hjelp her inne. og kan ikke takke nok for det. så here i am, again Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kansel Skrevet April 18, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 18, 2013 Forresten. 1995 Omega B 2.5 V6 ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snoop_G Skrevet April 23, 2013 Rapporter Share Skrevet April 23, 2013 kor langt e den gått? Kan være lamellene dine i autolaten som har tatt kveld. Har du hærja mye med bilen? Siter Opel Omega 3.0 MV6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kansel Skrevet April 29, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 29, 2013 tja. den har jo vært giret manuellt i hele vinter. og det er jo bakhjulstrekk. det og vinter sier jo kanskje sitt :P men, hvordan bytter man evnt olje på den. og hvordan olje skal man bruke? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kansel Skrevet Mai 14, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2013 (endret) Jeg ser at lampa for gearkasse lyser. så da har den gått i Nødmodus. kan dette være grunnen til at kun førstegir virker? for det er byttet hjerne(boksen på venstre side under hanskerommet) som hører til gearboksen, men det er ikke kodet om i ettertid. så kan det være så enkelt som at nødmodus gjør dette med girene? alt i håp om at jeg slipper å bytte kasse :P Endret Mai 14, 2013 av kansel slrivefeiler Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøstedtjr Skrevet Juli 22, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2013 hei :-) har byttet automatkasse på min omega(2,5td) fra AR25 til AR35 kasse.Gamlekassen gikk i nødmodus,og det ble feilsøkt opp og ned,og d var kassen som var ødelagt,ikke noe elfeil.så tror nok du må bytte kasse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg