zckumling Skrevet April 4, 2004 Rapporter Share Skrevet April 4, 2004 Noen som kan fortelle meg hvordan jeg får løs de jævla fjærn ? Kommer til den spesialskruen som har to hakk i seg...kommer ikke lenger. klarer ikke å få den opp. forbanna dritt.. hater VW .. kansje ikke... noen tips for å få dette til? ikke noe.. søk på forumet.. :) Siter [ ]1990 Scirocco GT2 1.8 [ ]1983 Golf GTI - Prosjekt [x] 1984 Golf II 1.6 - Vraket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pololars Skrevet April 4, 2004 Rapporter Share Skrevet April 4, 2004 Kjøp sånn pipesak som passer til denne på Biltema :o Siter Eat Sleep Volkswagen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zckumling Skrevet April 4, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 4, 2004 har ikke biltema i tromsø :) såvidt jeg vet Siter [ ]1990 Scirocco GT2 1.8 [ ]1983 Golf GTI - Prosjekt [x] 1984 Golf II 1.6 - Vraket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet April 4, 2004 Rapporter Share Skrevet April 4, 2004 også må du bruke en fjærklemmer sånn at du klemmer sammen fjæra til den løsner fra toppen, da kommer skruen av, bare å bruke et skrujern nedi hakket og slå med en hammer hvis den sitter litt hardt. de som de selger på biltema funger bra, koster vel 200kr for to stykk fjærklemmer. Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zckumling Skrevet April 4, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 4, 2004 har fjærklemmer.. mangler bare teknikken på å få løs den skruen.. Siter [ ]1990 Scirocco GT2 1.8 [ ]1983 Golf GTI - Prosjekt [x] 1984 Golf II 1.6 - Vraket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet April 4, 2004 Rapporter Share Skrevet April 4, 2004 Som jeg sa ta et flatskrujern og sett det på skrå inn i et hakk og slå på skrujernet med en hammer så skal det løsne, gjorde hvertfall det når jeg gjorde det. Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
projektRUST Skrevet April 4, 2004 Rapporter Share Skrevet April 4, 2004 Originally posted by zckumling Noen som kan fortelle meg hvordan jeg får løs de jævla fjærn ? Kommer til den spesialskruen som har to hakk i seg...kommer ikke lenger. klarer ikke å få den opp. forbanna dritt.. hater VW .. kansje ikke... noen tips for å få dette til? ikke noe.. søk på forumet.. :) macphearson som har utformet fjørbeina på bilen din, og det finnes egne bits for de forskjellige boltene. Tåpelig utforming, men sånn er nå det. Trikset med skrujern fungerer også til nøds. Siter grønn og hvit, hva er jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zckumling Skrevet April 5, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2004 ødelegger bare gjengene mine nå. fytti grisen de sitter hardt Siter [ ]1990 Scirocco GT2 1.8 [ ]1983 Golf GTI - Prosjekt [x] 1984 Golf II 1.6 - Vraket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golk killer Skrevet April 5, 2004 Rapporter Share Skrevet April 5, 2004 Bruk luft trykk, på den øverste skuen, deretter må du ha umbraco og skru den siste skruen løs, dette må gjøres nå fjærbeine henger fast nede ved skiven etc. Tok å skiftet mine på en 15min?? Siter :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwfreak Skrevet April 5, 2004 Rapporter Share Skrevet April 5, 2004 Trykkluft på den øverste skruen funker bra... Så kan du jo lage verktøy enkelt til å løsne den rare mutteren... Ta en liten rørstump som akkurat går ned på toppen rundt gjengene der... Ta en fil e.l og fil til 2 hakk på rørstumpen. (en fordel at røret er litt solid så man ikke drar av tappene som er lagd....) Tre rørstumpen på og sett en umbrako nedi rørstumpen igjen til å holde igjen så tar du en bra tang og vri rørstumpen... :D Håper du skjønner noe iallefall da... Blir jo omtrent som de på biltema da..... Siter x Jetta 1.8 84 mod. A4 1.8T 95 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfrider Skrevet April 13, 2004 Rapporter Share Skrevet April 13, 2004 Hei. Tenkte jeg skulle kjøpe meg nye fjærer (slike som senker bilen 40 mm) og lurte på om det er mye jobb? Hva trenger jeg av verktøy? Siter Sind sie frei heute Abend? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg