Kpick Skrevet April 17, 2013 Rapporter Share Skrevet April 17, 2013 Er det noe spesielt man må huske på når man skal bytte diesel/drivstoffilter? Hvilket verktøy trenger man? Kan man gjøre det selv? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet April 17, 2013 Rapporter Share Skrevet April 17, 2013 Skifte dieselfilter og skifte bensinfilter er som oftest to forskjellige jobber. Bensinfilter er som oftest bare å skifte, noen ganger slangeklemmer, andre ganger skrudde koblinger(Banjo), og det lufter seg sjølv "hver" gang. Dieselfilter må man ofte bruke en "oljefiltertang", noen er skrudd med en lett tilgjengelig skrue(MB med fler), og man må alltid lufte, det lønner seg å fylle filteret før montering. Noen dieselbiler har ett forfilter montert på slange. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kpick Skrevet April 19, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 19, 2013 Så, hvordan lufter man? Og hvordan pumper man diesel frem så jeg får start hvis nødvendig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet April 19, 2013 Rapporter Share Skrevet April 19, 2013 Før du spør mere, så synes jeg du skal prøve å finne ut hva slags bil du har, og så fortelle oss det :) -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kpick Skrevet April 19, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 19, 2013 Beklager, VW Transporter 1,9 TDI, 2004 modell :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet April 19, 2013 Rapporter Share Skrevet April 19, 2013 Du trenger ikke å lufte. Pass på å ha litt diesel tilgjengelig slik at du kan fylle drivstoffilteret før du skrur på slangene igjen. Ellers må du kinne leeeeeenge og mye før den starter igjen. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kpick Skrevet April 19, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 19, 2013 Ok. Så det jeg gjør er bare å demontere slanger å ta ut filter og motsatt ved montering? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg