Gå til innhold

Hjelp til valg av bil! (Stor henger / stor bagasjeplass / 80tusen)

Ranger emnet


mario94

Anbefalte innlegg

Hei, jeg vurderer å kjøpe meg en ny bil nå.

Kan si litt hva jeg ser etter: Bilen må kunne dra en relativt stor henger, det må være god bagasjeroms plass, den må være behagelig å kjøre. Det er noe av det jeg kommer på nå.

 

Den bilen jeg har sett på er VW Touran, syntes denne ser fin ut. Har dere noen erfaringer med denne bilen? Hvordan er det å kjøpe en 2-seter og evt. sette inn seter selv senere? Er det noe spesielt jeg må være obs på, kanskje en modell, km eller rust?

 

Jeg har ikke tenkt til å gi mer enn 80 000kr for bilen.

 

Håper dere kan hjelpe meg, og jeg takker på forhånd! :D

 

-Marius

Endret av mario94
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor høy er du? Er du over snittet høy, sitter du ikke godt i en touran varebil. Og sjekk at veggen står på lovlig plass, hvis ikke blir det dyrt.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor henger kan tolkes på flere måter, hvis du er ute etter en bil som kan dra tung henger, så må du nok opp i HiAce/Transporter for å få en relativ tung henger. Neste nivå er da HiLux, D-Max, Navara, L200 etc. men med mindre du har en boks på planet er bagasjeplassen liten. Finner også få utgaver som er fine til 80,000kr

 

Transporter T4/T5 er fine biler :)

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar!

 

Er ca. 180cm, så tror ikke dette skal være noe problem med plassen forann.

 

Med stor henger, mener jeg bare en henger på max 500kg, så kanskje ikke det dere mener som stor.

Hvor liten er bagasjerommet, blir det trangt med f.eks. 5 fullstappede bager?

Hvor mye mener du jeg må opp i for å få en fin bil som jeg kan ha i mange år?

 

Så lurer jeg på om du vet om noen spesielle utgifter som jeg må regne med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett på noen flere biler av litt forkjellige typer. Hva mener dere om disse?

Opel Zafira 1.8 Comfort 7 seter A/C 2005, 101 453 km, kr 69 000,-

Volkswagen Touran 1.9 TDI 7 seter, EU OK til 04/2015 2004,

Opel Vivaro 1.9 CDTI 101 HK NY REG.REIM NY PRIS 2007, 67 000

Renault Trafic 2.0dCi L1H1, eu-ok, h.feste, innbytte, 2009,

Renault Trafic 1,9dCi 101HK, Ac, H.Feste 2006, 114 000 km,

 

Hadde vært fint med deres mening, kanskje dere har noen vinkler som ikke jeg har. Det som hadde vært fint ville vært å ha en bil som kan kombinerer bagasjeplass, kult utseende og sitteplasse. Men jeg ver ikke hvordan jeg skal finne en sånn bil, så trenger hjelp fra dere :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville tatt en titt på Ford S-Max. Eller en godt holdt Touran med manuelt gir. Velger du sistnevnte, se opp for rust og vibrasjoner i clutchpedalen ved igangsetting. I denne prisklassen ville jeg styrt unna automat, pga skyhøye kostnader hvis det skjer noe(og det gjør det gjerne...)

 

Uansett ville jeg kjøpt fra forhandler, da kan du få garanti. Og kjøp MED hengerfeste, helst originalt hengerfeste. Det er hverken lett eller billig å ettermontere på nyere biler.

 

 

Og sånn helt til slutt, henger på 500 kg er noe av det minste du får :D

Endret av JChE

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en tur for å se på Ford S-Max, men de bilene var ikke spesielt billige. Tror jeg står for touran :)

 

Er det noen spesiell modell jeg bør holde meg unna? Eller en spesiell km der hvor det må byttes en del, som registerreim?

 

Hvilken km og pris mener du jeg skal slå til på? Og selvfølgelig standen, kan du kanskje lage en liten liste over hva jeg må se på hvis jeg skal ut å se på en touran? Du skrev at jeg må være ops på at veggen står på lovlig plass, hvordan ser jeg dette? Må jeg måle eller er det noen merker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående skillevegg, se her: Skillevegg feil montert i Touran - Småprat - Detailers Club Norway

 

Skiftintervall på reg.reim vet jeg ikke, men det er det garantert andre her inne som vet. Ville sjekka at bilen er fri for vibrasjoner under kjøring og igangtaking, og sjekk at all elektronikk virker. Sjekk at ac/klima blåser kaldt og friskt.

 

De som er solgt nye i Norge har webasto tilleggsvarmer som hjelper motoren å få opp varmen. Noen har i tillegg fjernstyring eller timerstyring av denne, hvis ikke starter den når du starter motoren og det er under en viss temp(8 grader tror jeg). Egentlig bør du sjekke om denne virker som den skal, men det kan være vanskelig nå som det begynner å bli varmt. Hvis webasto ikke virker blir ikke bilen varm hvis det er minusgrader ute...du kan selvfølgelig spørre selger om dette, da de plikter å gi korrekte opplysninger. Spør rett og slett om bilen blir ordentlig varm om vinteren.

 

Det kan være lurt å ta en naf-test for å finne eventuelle feil.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regreim intervall på Touran 1,9tdi er 120kkm

Tillegsvarmeren som jeg hadde på min tidligere Touran starter ved +4 grader.

Det tar lang tid før den blir varm uten tilliggsvarmer, men blir varm etter 20km på motorvei/40(ca) på normale riks- og fylkesveier, og når den først er blitt det detter temperaturen fort hvis den går på tomgang.

 

Anbefaler sterkt at du kjøper en med fungerende varmer :)

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett mere på finn og kom over denne:

Ford Galaxy 1.9 TDI Ambiente 2002, 130*000 km, kr 85*000,-

 

Hva syntes dere om denne bilen vs touranen? Denne virker mye stlrre, men er den like god å kjøre? Eller pleier det å være mye/lite feil med disse?

 

Får ikke bestemt meg enda, så mye å velge i.

Endret av mario94
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den galaxyen der er samme som Sharan ja, ville styrt unna. Ford lagde en egen Galaxy senere som er mye bedre, men vet ikke hvilket år dette var...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår