Gå til innhold

Hjelp med ett vindusvisker/lysproblem!

Ranger emnet


Alexkar90

Anbefalte innlegg

Kjøpte i går 05.04.2013, en Audi 100,91mod. 2.3E/C3

 

For det første bilen er i ok stand men mye mygelmekk fra forrige eier, det var satt inn div ekstra releer forran for frontlys, fjernet dette og koblet lyktene vanlig som de skal være koblet. alt fungerer bortsett ifra 1 kjørelys/fjernlys(kommer å går litt) dette er iåforseg greit, MEN når jeg vipper opp armen for å kunne skru på fjernlys så begynner vindusviskerne å gå?!? å når jeg skrur på blinklys feks til venstre så blinker det høyre inne i bilen. vipper jeg ned armen for fjernlys/grøftelys så fungerer alt stort sett.

 

mye tekst og rot her, håper noen kan hjelpe!

 

misstenker jordingsfeil eller brudd på kabel ett eller annet sted. sjekket alt av sikringer og releer idag både under dash og under panser.

 

kan problemet ligge i stammen som styrer viskere/lys? trenger hjelp fort som bare det da dette er frustrende om kvelden!

 

Får bare beklage om det er tidligere tråder om dette men har ikke hatt tiden til å lete gjennom alt.

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk at alle kontaktpunkter i stammen for viskere/lys har kontakt med hverandre! Grunnen til at det blinker motsatt inni dshen, er feil på printen inni dashbordet. Dette er en svakhet på disse bilene, har spurt om det før inne på forumet her, men finner ikke igjen tråden, hadde lagt den inn som favoritt på den forrige pc`n jeg hadde, men den døde. Har vært igjennom 2 EU-er med denne feilen, de sier at så lenge det er riktig utvendig, er det ikke så farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg hvordan disse releene dine var kobla, men det er ganske lurt å koble releer på hovedlysene på eldre vw og audi, da de ikke har dette originalt. Releer her gir mindre spenningsfall(bedre lys), og mindre slitasje på brytere.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg hvordan disse releene dine var kobla, men det er ganske lurt å koble releer på hovedlysene på eldre vw og audi, da de ikke har dette originalt. Releer her gir mindre spenningsfall(bedre lys), og mindre slitasje på brytere.

 

Skal se på dette med releer igjen senere, vill først ha ordning på dette problemet med at vindusviskerne starter og ikke stopper igjen før lysbryteren er skrudd av. Sliter også med at det ene nærlyset kommer å går, men begge fjernlys fungerer. Kobberet er temmelig sort i den ledningen som går til nærlyset måler 11,40 v inn til pæra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår