Gå til innhold

Hjelp angående EGR ventil!tak

Ranger emnet


tonymb

Anbefalte innlegg

Jeg har en 1999 mod skoda octavia 1,9 tdi 90hk(originalt). jeg legger inlegg i passatforum fordi jeg tenkte det er flere som leser det en octavia forum?:P ha nylig rensa EGR ventilen min, og ved montering igjen knakk jeg den plastikkarmen som er med på og åpne og lukke egr ventilen.det jeg lurer på er: kan jeg blokkere/koble fra egr ventilen ved og bare blokkere vacumslangen? eller må jeg tette igjen med plate? vist jeg bare kan tette vacumslangen, hvilken av slangene skal tettes(må ikke begge?) er to slanger. en som går inn i selve egr ventilen og en som sitter under egr ventilen om jeg ikke tar feil. begge går ivertfall in på egr ventilen. kan jeg blokkere begge to? jeg har tenkt på og fjerne hele egr ventilen, men intercooler slangen min går jo in på egr ventilen. kan jo ikke bare han intercooleren avkoblent:p så ønsker derfor blokkere egr. takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vist det eventuelt holder med og blokkere vacumslange, vill intercooleren fortsat virke som den skal?:P føler meg noob nå. men enkelte ting kan jeg ikke. jeg skjønner joa at vacumslangen er med på og åpne egr ventilen.om den kobles av, vill den vere lukket.korrekt? men den vill fortsatt åpnes for intercooleren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mye å svare på, og veldig mange like spørsmål.

 

Og denne tråden blir nok snart flyttet til Octavia.

 

Men tilbake til EGR ventilen. Du kan fjerne vakum slangen som styrer EGR. Da vil den ikke slippe inn så mye eksos. For å gjøre det riktig finnes det EGR delete kit på ebay. Fjerner da hele EGR ventilen og setter på rør som passer rett på. Som også har uttak til turbotrykksmåler om du ønsker det

 

Allard 1 9 TDI EGR Delete Kit Skoda Octavia 90 AGR ALH 100 ATD AXR 110 ahf ASV | eBay

 

eea0_12.JPG

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mye å svare på, og veldig mange like spørsmål.

 

Og denne tråden blir nok snart flyttet til Octavia.

 

Men tilbake til EGR ventilen. Du kan fjerne vakum slangen som styrer EGR. Da vil den ikke slippe inn så mye eksos. For å gjøre det riktig finnes det EGR delete kit på ebay. Fjerner da hele EGR ventilen og setter på rør som passer rett på. Som også har uttak til turbotrykksmåler om du ønsker det

 

Allard 1 9 TDI EGR Delete Kit Skoda Octavia 90 AGR ALH 100 ATD AXR 110 ahf ASV | eBay

 

eea0_12.JPG

 

takker for svar.men jeg er klar over den buypass metoden.lurer liksom på om det er mulig og kun blokkere egr slange uten og fjerne egr ventilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blokka slangen, og funka fint så langt:D på min merka jeg verfal at den drar mer jevnt. før når jeg ga gass var den litt seig før den fikk opp trykket.nå er det jevnere drag hele veien. jeg rensa nylig egr ventilen, men kan være den fortsatt var litt treig da jeg ikke rensa den 100%. den blir vertfall ikkje kobla til igjen med mindre jeg får noe problem:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår