s0lberg Skrevet April 3, 2013 Rapporter Share Skrevet April 3, 2013 Hei. helt ny her så dere får ha meg unnskydt vis det her er feilpostet. Det jeg lurer på er om fram navet og forsåvidt navet bak og passer fra en opel sedan til en opel stasjonsvogn? 1999mod. Det jeg stusser på er at sedan har 5 bolter og stsjonsvognen har 4 bolter? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet April 3, 2013 Rapporter Share Skrevet April 3, 2013 Spørs akkurat hva slags bil det er snakk om. Noen eldre Opel har komplett hjullager-nav så du skifter ut hele klumpen, mens andre har presset hjullaget. Forskjellen på 4 og 5 bolts kommer litt an på hva slags motor som er i bilen for eksempel. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s0lberg Skrevet April 3, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 3, 2013 Sedan er 2.0l 1996 og stasjonsvogn er en 1.8l 1999mod Tror du det passer? Det er no samme chassi. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet April 3, 2013 Rapporter Share Skrevet April 3, 2013 Er ganske sikker på at det er likt der ja. Så lenge det er like mange hjulbolter på begge navene. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s0lberg Skrevet April 3, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 3, 2013 Sedan som jeg har mulighet å ta deler fra har 5 bolter og min stasjonsvogn har 4 bolter så da må jeg eventuelt bytte alle fire naven og bytte felger og hvis jeg skal ta fra den bilen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet April 3, 2013 Rapporter Share Skrevet April 3, 2013 I teorien ja. Vil ikke anbefale deg å gjøre det. Det kan også være forskjell på størelsen på drivknuten så det kanskje ikke passer om hverandre. Da må du jo også skifte bremser og da har du plutselig bremser som er for små i forhold til motoren din. Så jeg ville ikke gjort det. Om det er pga deffekte hjullagere du skal gjøre dette så ville jeg heller kjøpt hjullagere fra for eksempel ebay, da det er mye billigere der enn i Norge. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s0lberg Skrevet April 3, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 3, 2013 Okey..da får jeg finne tak i en som hører til min bil..neij det er ikke hjullagret som eg gåen, men gjengen til hjulboltene som er øderlagt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s0lberg Skrevet April 4, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 4, 2013 Finnes det noe slags kitt for å bygge om fra 4bolter til 5 bolter? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg