hyys84 Skrevet Mars 31, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2013 Hei, har en Passat 07 stasjonsvogn 1,9tdi. I det siste har jeg hørt en summelyd under bilen. Først hørte jeg det når bilen gikk på tomgang. Jeg trodde da det var naboen som slo plenen utenfor. Siden vi er i mars, fant jeg ut at det måtte være noe annet. Lyden høres best innenfra på tomgang. Så i dag fikk jeg samme lyd når jeg skrudde tenninga på. En summelyd som kommer omtrent midt under bilen. Lyden varer i kanskje 2 sekunder før den blir borte. På tomgang er som sagt lyden konstant, men ofte mer etter en god kjøretur. Noen som kan tenke seg hva dette er? Evt hva det koster å reparere dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Mars 31, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2013 Er ikke dieselpumpa du hører da? Den går 2sec når du skrur på tenninga. Vipp opp baksetet på høyre sia og legg øret mot plastlokket mens noen skrur på tenninga. Den lyden du hører? Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hyys84 Skrevet Mars 31, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2013 Er ikke dieselpumpa du hører da? Den går 2sec når du skrur på tenninga.Vipp opp baksetet på høyre sia og legg øret mot plastlokket mens noen skrur på tenninga. Den lyden du hører? Meget mulig. Men den har ikke laget den lyden før? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 31, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2013 Enig med TL3518, er pumpa som lager lyden. Mulig den er slitt og derav har begynt å lage mer lyd. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hyys84 Skrevet Mars 31, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2013 Enig med TL3518, er pumpa som lager lyden. Mulig den er slitt og derav har begynt å lage mer lyd. Jeg har også mistanker om dette. Dersom denne ryker, er det dyrt å skifte? Tenker da på verksted, for jeg kan ikke dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
optus Skrevet Mars 31, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2013 Lett og skifte selv, og ikke spesielt dyr.. 2000kr kostet min, men da med diverse rabatter og nettopriser :) Siter ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg