Satanoperca Skrevet Mars 23, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2013 hei har en 2000 1,8 passat som har levd litt sitt eget liv i det siste kjpte en Vag scanner på ebay og fikk ut noen koder som jeg trenger litt hjelp til å tyde! 00532 P1746 transmission control module realy - supply voltage b+ malfunction low battery of bad ground 16518 P0134 O2 sensor circuit - no activity detceted (bank 1 sensor 1) 17536 P1128 longterm fueltrim - system too lean (bank 1) selve problemet er at den til tider stopper om en trå inn kluthsen over 60km er vel det fuelsave systemet som ikke skjønner at motoren er fridd ut, og ved et par anledninger har den ruset opp .. noen tips på hva jeg ser etter??? Rune Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 23, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2013 Først sletter du feilkodene, kjører en tur, så tar du en ny diagnose. Første feilkode kan da forsvinne for godt. Andre er for defekt lambdasonde (foran kat) og den tredje er nok følgefeil av lambda. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Satanoperca Skrevet Mars 23, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2013 fant ikke ut hvordan jeg skulle slette...men feilen med bilen forsvinner jo ikke om kodene blir borte....kan lambda sonden gi litt forhøyet forbruk ..har gått opp noe ...fra 0,65 til 0,85 på kjøring til jobben ....ca 4 mil en vei Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 23, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2013 Det jeg prøver å si er at 00532 kan være en gammel feil, altså ligger den lagret i minnet selv om feilen ikke er tilstede. Typisk ved feil på lambda er forhøyet bensinforbruk, som jeg skrev, lambda foran kat. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Satanoperca Skrevet Mars 23, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2013 jeg får se om jeg klarer/skjønner hvordan jeg får sletta kodene å gjøre et forsøk til!..thanks Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg