thomastransport Skrevet Mars 23, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2013 Hei. Jeg er relativ fersk som eier av nevnte bil og har følgende problem. Bilen har en veldig hyperaktiv tomgang som varierer mellom ca 750 -16-1700 omdreininger. Stabiliseres kun viss ratte svinges maks og holdes der litt. Da er tomgangen normal.pluss att ved pådrag skyter turtalle opp på ca 3000 og holdes der ca 5-10 sek før den synker og fortsetter sin hyperaktive lek. Hva er galt????? Alle tips og triks tas i mot me takk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 23, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2013 http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/a6-ur-s4-s6-100-c4-1991-1997/262975-audi-a6-2-6-ruser-seg-ved-kaldstart.html Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomastransport Skrevet Mars 24, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2013 De høres jo ganske logisk ut men de som skjer me nevnte f...skap e at den jager på turtall. Noe så unormalt mye.glemte å i farta å nevne att bilen har stått i over ett år. Men den startet me kabler me en gang og da starta jaginga.bilen sto i over en time å gikk på tomgang.tenkte da att "problemet" gikk ober når bilen nådde drifttemp men nei. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JimCKF Skrevet Mars 24, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2013 Morkne slanger som gir falskluft, og bevegelige deler (ICV?) som henger? Siter '92 Opel Calibra 2.0i (solgt), '86 BMW 728i (solgt), '93 Opel Calibra turbo 4x4 (solgt), '95 Audi A6 2.0, '96 Hyundai Coupe 2.0 (skrotet), '94 VW Passat 1.9td Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomastransport Skrevet Mars 24, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2013 Da tenker du på vacuum slanger eller? Icv? Hva er de? Tomgangregulator eller noe annet avansert snacks? Håper vorkelig jeg får til denne bilen. Har lenge gått sikla på en sånn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JimCKF Skrevet Mars 24, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2013 Alt etter luftmengde/massemåler. Falskluft der vil føre til at motoren blander bensin/luft feil. ICV er tomgangsregulator/motor ja :) Siter '92 Opel Calibra 2.0i (solgt), '86 BMW 728i (solgt), '93 Opel Calibra turbo 4x4 (solgt), '95 Audi A6 2.0, '96 Hyundai Coupe 2.0 (skrotet), '94 VW Passat 1.9td Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 24, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2013 2.6 ABC har ikke LMM ;) Men ja, sjekk alt av slanger og ISV. Og les i linken jeg postet. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JimCKF Skrevet Mars 24, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2013 OT: Hvordan vet den blandingsforholdet da? Siter '92 Opel Calibra 2.0i (solgt), '86 BMW 728i (solgt), '93 Opel Calibra turbo 4x4 (solgt), '95 Audi A6 2.0, '96 Hyundai Coupe 2.0 (skrotet), '94 VW Passat 1.9td Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 24, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2013 (endret) TPS og MAP-sensor på ene siden, lambdaer på andre ;) Min motor under, har heller ikke LMM ;) Endret Mars 24, 2013 av Quattro73 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JimCKF Skrevet Mars 24, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2013 Aha. MAP-sensor hadde turbo-Calibraen min også, men da i tillegg til luftmassemåler. Takk =) Siter '92 Opel Calibra 2.0i (solgt), '86 BMW 728i (solgt), '93 Opel Calibra turbo 4x4 (solgt), '95 Audi A6 2.0, '96 Hyundai Coupe 2.0 (skrotet), '94 VW Passat 1.9td Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomastransport Skrevet Mars 24, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2013 Takk takk. Da har jeg litt mer å gå på. Men er det noen her som vet dimensjon på vacuumslangene på nevnte motor så jeg vet hva jeg skal få tak i før jeg begynner. Er vel like greit å skifte ut alle når en begynner. De har jo stått der siden 96. Er det noe annet ved denne quattro modellen jeg bør sjekke ut nærmere? Feil/svakheter jeg bør være obs på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.